עובדי AIG יקבלו מענק אי-עזיבה, על אף שחלקם כבר עזבו

חלק מהעובדים שכבר עזבו את החברה עומדים לקבל בונוסים הידועים כ"מענקי אי-עזיבה", בשווי כולל של 195 מיליון דולר

חלק מהעובדים ביחידת הפיננסיים של חברת הביטוח AIG עומדים לקבל בונוסים הידועים כ"מענקי אי-עזיבה" בשווי כולל של 195 מיליון דולר, אך לפי מקורות המקורבים לחברה, רבים ממקבלי הבונוס הזה כבר אינם עובדים ב-AIG, שניצלה מקריסה הודות לכספי משלם המסים האמריקני.

בונוס אי-העזיבה הצפוי אינו הבונוס הראשון מסוגו ששילמה AIG לעובדי יחידת המוצרים הפיננסיים, שהשקיעה בנגזרי האשראי וצברה הפסדים אדירים שהובילו את החברה לסף קריסה בספטמבר 2008. הבונוסים בסך 165 מיליון דולר ששילמה AIG לעובדי היחידה במארס 2009 עוררו ביקורת חריפה בקונגרס ואף הובילו להפגנות נגד החברה ואיומים על חלק מהעובדים.

אחד המקורות אמר ש-40% מהעובדים ביחידת הפיננסיים שיקבלו את הבונוס במארס כבר אינם עובדים ב-AIG. יחידת הפיננסיים סוגרת את הפוזיציות שלה, והיא הקטינה את מספר עובדיה ל-237, לעומת 428 לפני קבלת הסיוע הממשלתי.

כמו כן, צמצמה החברה את הוראות המסחר התלויות ועומדות לשווי של 940 מיליארד דולר, לעומת 1.9 מיליארד דולר בספטמבר 2008, ואת החוזים ל-16,100 לעומת 44 אלף.

בתגובה לזעם הציבורי אשתקד, אמרו העובדים ביחידת הפיננסיים של AIG כי ישיבו חלק מהבונוס שקיבלו במארס 2009. בדיקה ממשלתית מסוף 2009 העלתה כי הושבו רק 19 מיליון דולר מתוך 45 מיליון הדולר שהבטיחו העובדים להשיב.

קנת' פיינברג, הממונה מטעם הממשל לפיקוח על השכר בחברות שקיבלו סיוע ממשלתי, דרש מהחברה להשיב את יתרת 45 מיליון הדולר. עם זאת, מענקי אי-עזיבה אינם כלולים בתחום סמכותו של פיינברג, מכיוון שהם מבוססים על חוזים שנחתמו לפני מינויו לתפקיד "צאר השכר".