ההימור של שופרסל

רצ'ארד הנטר מוכשר, אך אין דומה תפקיד יועץ לחברת תקשורת למנכ"ל רשת קמעונאית

ריצ'רד הנטר, מנכ"ל נטוויז'ן, סומן השבוע כמנכ"ל הבא של רשת שופרסל כשמונה למנהל העסקים הראשי של הרשת. לאחר תקופת חפיפה עם מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, הוא ינהל את החברה בפועל. רוזנהויז, שקיבל השבוע גם את התואר נשיא, יעסוק באסטרטגיה.

לפחות בכל הקשור לאסטרטגיה של הרשת, קשה להניח שנראה בתקופה הקרובה שינויים מהותיים. אחרי הכל, הנטר, כיועץ ושותף במקינזי, ליווה את התוכנית האסטרטגית של שופרסל עוד מימי רכישת קלאבמרקט.

במקינזי טוו לשופרסל תוכנית ארוכת-טווח שכללה את חלוקת הרשת לתתי-הרשתות, את המעבר לסדרנות עצמית, מותג פרטי, חיזוק המרלו"גים וטיפול בכל שרשרת האספקה. במילים אחרות, במקינזי סימנו מראש את התהליכים שיביאו לא רק התייעלות אלא בעיקר ישפרו את השורה התחתונה. רוזנהויז הטמיע חלק לא מבוטל של התהליכים האלה בהצלחה, והנטר יפעל להשלמתם.

הנטר נחשב לאיש מוכשר במיוחד. אנשים שעבדו אתו מעידים עליו כי הוא בחור חכם, רציונלי, בעל מחוייבות גבוהה וכזה שעובד "מצאת החמה עד צאת הנשמה". הנטר אמנם מגיע עם ניסיון בקמעונאות אך מהצד של היועץ. כמנכ"ל יש לו רקורד טוב בנטוויז'ן.

אבל תפקיד היועץ או המנכ"ל של חברת תקשורת אינו דומה בשום אופן לתפקיד של מנכ"ל רשת קמעונאית. בקרבות הקשים המתנהלים בשוק המקומי בין הרשתות, הנטר עלול לגלות שמה שרואים מכאן לא רואים משם.