הפתולוג מטעם ההגנה: "רוז פיזם לא נרצחה בטביעה"

"רוני רון השליך את רוז לנחל הירקון כשהיא כבר לא היתה בחיים", כך טען הבוקר ד"ר חן קוגל בביהמ"ש המחוזי בפ"ת ■ עדותו של קוגל התבססה על הבגדים שהיו מקופלים ומסודרים במזוודה שבה נמצאה גופתה של רוז

פרשת ההגנה במשפט הרצח של הילדה רוז פיזם עומדת בפני סיום, לאחר שעשרות העידו על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה. אחד העדים היה הפתולוג שנשכר מטעם ההגנה, שעסק בניתוח המסמכים והעדויות שנאספו עד כה, אשר קבע כי רוז לא נרצחה.

לדברי הפתולוג, ד"ר חן קוגל, לשעבר סגן מנהל המכון לרפואה משפטית באבו-כביר, ניתן להעריך ברמת ודאות גבוהה כי מותה של רוז לא נגרם כתוצאה מטביעה, וכי למעשה רוני רון, סבה של רוז, השליך אותה לנחל הירקון כשכבר היתה ללא רוח חיים.

עדותו של ד"ר קוגל לא מסתמכת על ממצאים בגופה של רוז, אלא מתבססת על פרטי הלבוש שהיו בתיק שבו נמצאה גופתה בנחל.

הצוללנים שאיתרו את התיק בחודש ספטמבר 2008 מצאו בו בגדים מקופלים שהיו מסודרים לצד גופתה של רוז. לטענת הפתולוג, לו רוז היתה מתה בטביעה לאחר שהוכנסה לתיק בעודה בחיים - היא היתה מפרכסת ומפרפרת באופן שהיה מפזר את הבגדים בתוך התיק.

האם העדות תשנה את כתב התביעה?

"במקרה של טביעה התנועות תהיינה כה חזקות", הוסיף ד"ר קוגל. "לא סביר שהבגדים יישארו מקופלים ומסודרים בתיק".

בתום הבדיקה שערך טען הפתולוג כי לא ניתן להסיק מהי סיבת המוות, כיוון שנמצאו מעט מאוד רקמות רכות במצב ריקבון מתקדם, שהיקשו על קביעת סיבת המוות באופן חד-משמעי.

במקרה שבית המשפט יקבל את טענותיו של ד"ר קוגל, ייתכן שהתביעה תיאלץ לשנות את סעיף האישום מ"רצח" ל"הריגה". זאת במקרה שיוכח כי רוז מתה כתוצאה מהמכות של סבה, שהעיד בעבר כי סטר לה בחוזקה במהלך הנסיעה מבלי שהתכוון לגרום למותה.

עורכי הדין מטעם התביעה ניסו להדגיש בפני השופט את חלקה של מארי פיזם, אמה של רוז, במותה של הילדה בת ה-4, וטענו כי היא העלימה מהבית תמונות של רוז כיוון שלא רצתה אותה בחייה.

לדברי התובעים, תמונותיה של רוז נעדרו מביתה של מארי פיזם, אולם עו"ד רויטל סוויד, שמייצגת את מארי, סיפרה כי היא זו שלקחה את התמונות כדי להשאיר זיכרון בעל ערך למארי פיזם בתום המשפט.