נוקיה משנה את מודל התשלום של תוכנת הניווט שלה - ללא תשלום

הנפגעת העיקרית היא טלמפ הישראלית, הפועלת באירופה ■ בנוקיה טוענים כי השירות במודל החדש יכפיל את נתח השוק שלה, ויהיה זמין ב-74 מדינות וב-46 שפות

חברת נוקיה הודיעה ששירות הניווט שלה - OVI Maps יהיה זמין בחינם למשתמשי הטלפונים החכמים שלה. עד היום, שירות ה-GPS של החברה, גבה תשלום מהמשתמשים עבור ניווט בזמן נהיגה עם הוראות נסיעה קולית או בזמן ניווט רגלי. במטרה להלחם בשירותים בתשלום של ספקיות שונות בעולם ובתחרות של החברה עם גוגל, המציעה את השירות הניווט שלה בחינם בארה"ב על גבי מכשירים מבוססי אנדרואיד, החליטה ככל הנראה נוקיה, לבטל את התשלום על השירות המכניס הזה.

בנוקיה טוענים שהשירות במודל החדש שלו יכפיל את נתח השוק שלה, כאשר הוא יהיה זמין ב-74 מדינות ו-46 שפות. לישראל עדיין לא ידוע מתי יגיע השירות הזה, מכיוון שלחברה אין עדיין מפות של הארץ. מה שכן, הישראליים יוכלו ליהנות מהשירות בחינם בעת נסיעתם לארץ זרה.

"נוקיה היא החברה היחידה שמציעה ניווט לרכב וניווט להולך הרגל שעובד בכל העולם", אומר אנסי וניואקי, סגן נשיא בנוקיה. "בניגוד לחברות ניווט לרכב, אנחנו לא מכריחים את הלקוח לקנות מפה לכל מדינה בהן הם מבקרים".

מפסידה אחרת מהמודל החדש של נוקיה היא טלמפ הישראלית, המציעה את תוכנת הניווט הסלולרית שלה בתשלום במספר מדינות בעולם, כולל ישראל. ממחקר שנערך בחברת קנליס (Canalys) לאחרונה, נמצא כי טלמפ הינה בעלת בסיס המשתמשים הגדול ביותר באירופה ובמזרח התיכון עם מובילות שוק של כ-50% נכון לסוף הרבעון האחרון של שנת 2009. על-פי המחקר, נוקיה נמצאת במקום השני עם נתח שוק של 15%. המהלך החדש של נוקיה, יפגע כמעט בוודאות בטלמפ.