מאות מלקוחות בנק הפועלים מצאו עצמם באוברדרפט בשל טעות

נסיון כושל לתיקון טעות במערכות הבנק הובילה לטעות חמורה בהרבה כאשר לקוחות שפדו ני"ע בינואר חויבו במס על על כל הקרן של ני"ע ולא רק על הרווחים ■ הטעות תוקנה והלקוחות זוכו ויעודכנו

אם אתם לקוחות של בנק הפועלים ופדיתם בינואר ני"ע שונים בהם גם מק"מ 110 שנפדה כבר בתחילת החודש - כנראה מצאתם את עצמכם עם חריגה בחשבון, כשחלק מהלקוחות של בנק הפועלים אשר בחשבונם בוצע החיוב העודף מצאו עצמם בימים האחרונים עם חריגות בחשבון, חסימות כרטיסי אשראי, חוסר יכולת במשיכת מזומנים וגם חסימה של יכולת הפעילות שלהם במסחר בבורסה. אתם יכולים להתנחם בכך שנכון לרגע זה הסדר הושב אל כנו וכי יש מדובר במספר מצומצם של לקוחות הבנק שמסתכם במאות.

בנק הפועלים אישר היום (ה') כי טעות בחישוב המס על רווחים כחוק במערכות המחשבים של הבנק הביאה את הבנק לתקן את הטעות, אך לרוע המזל (מזלם של הלקוחות כמובן) חלה טעות חמורה במהלך ניסיון התיקון והבנק ביצע חיוב מס על כל הקרן של ני"ע ולא רק על הרווחים שנבעו ללקוחות הבנק מההשקעה.

לדוגמא אם רכשתם מק"מ ב-95 אג' והוא נפדה ב-100 אג', הרי שהרווחתם 5 אג' ועל רווח זה עליכם לשלם את המס הקבוע בחוק בשיעור של 20% או אגורה אחת, במקום זאת המערכות של פועלים חייבו אותכם במס על כל ההשקעה קרי 20 אג'.

טעות זו של הטעות תוקנה ע"י הבנק אתמול והלקוחות שנפגעו צפויים לקבל דו"חות מפורטים ביחס לתיקון החיובים העודפים בהם חויבו שלא על פי חוק. כמובן שהחשבונות של לקוחות הבנק שנפגעו - זוכו בהתאם.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "מיד עם גילוי הטעות, פעלנו לתקנה. התיקון הושלם אתמול, והלקוחות זוכו עם ערך החיוב, כך שלא נגרם להם כל נזק כספי. אנו מתנצלים על הטעות, והלקוחות יקבלו דו"ח המפרט את הפעולות שבוצעו".