המשטרה: הקלטות החדשות אינן מתעדות את הלינץ' באריק קרפ

(עדכון) - בשבוע שעבר נחשף בערוץ 2 התיעוד ממצלמת האבטחה של הלינץ' באריק קרפ ■ בעקבות כך דרשו היום סניגורי הנאשמים להפסיק את המשפט עד לבדיקת הקלטות ■ המשטרה: התמונות מתעדות בכלל אירוע אחר

לאחר ההחלטה להפסיק את משפט הנאשמים בלינץ' וברצח אריק קרפ ז"ל בעקבות הקלטת שנחשפה בחדשות ערוץ 2, אומרים היום (א') בפרקליטות ובמשטרה כי התמונות אינן מתעדות את התקיפה שהסתיימה במוות אלא אירוע אחר.

עם דחיית הדיונים יצא התובע בתיק, עו"ד מנחם מזרחי, יחד עם חוקרי הפרשה למקום בו הוצבו המצלמות. לדבריהם, התמונות שפורסמו אינן רלוונטיות לאירוע.

בסניגוריה, לעומת זאת דוחים את הטענות. עו"ד שירה מרוז, שמייצגת את הנאשמים, טוענת כי המשטרה הסתירה מהם מידע. "לא יכולנו לדעת על הקלטת כשהמשטרה טענה מהרגע הראשון שאין להם קלטות", אמרה מרוז. "רק אחרי כמעט חצי שנה מאז האירוע נמסרו הקלטות לידינו".

"אנחנו טוענים שיש סימני שאלה כבדים. המנוח נעלם במשך 6 שעות, ולא נמצא למרות כל עשרות השוטרים שחיפשו אחריו", הוסיפה מרוז. "בקלטת רואים 3 אנשים שרודפים אחרי המנוח, 20 דקות אחרי שהנאשמים עזבו את הזירה. לפי הקלטות הוא נראה במהלך המנוסה מפניהם כשהוא נמלט בכוחות עצמו".

האלמנה: הם הרוצחים

במקביל, האלמנה שרה קרפ מתחה היום ביקורת על ההחלטה להפסיק את הדיונים במשפט הנאשמים ברצח בעלה. "אלה הרוצחים שרצחו את בעלי", אמרה בזעם. "אני לא צריכה קלטת. אני ראיתי את הרצח בעיניי".

האלמנה חזרה ואמרה כי לא רק 3 הנאשמים צריכים לקבל עונש, אלא החבורה כולה. "כולם אשמים. כולם ביצעו את הזוועה", הסבירה.

הסניגורים: לעצור את הדיונים במשפט

פרסום הקלטות שתיעדו את הלינץ' באריק קרפ ז"ל ממשיך להכות גלים: מוקדם יותר היום ביקשו סניגוריהם של הנאשמים ברצח לעצור את הדיונים במשפטם, עד שלא תיבדקנה הקלטות על-ידי מומחים. התיעוד פורסם לראשונה ב"מהדורה המרכזית" בערוץ 2.

לטענת עורכי הדין, יש לשלוח את הצילומים למעבדה ולפענח מה באמת קרה שם, מאחר שהשעה המסומנת בקלטות היא 12:23 בלילה, ואילו ב-12:31 הותקף קרפ ז"ל בפעם הראשונה וב-12:43 בפעם השנייה. עם זאת, על-פי האיכון הטלפוני של אחד מהנאשמים בתקיפה, בשעה 12:40 בלילה הוא היה בביתו. אין סימוכין לכך ששעון המצלמה שתיעדה את התקיפה היה מכוון.

הסניגורים הודיעו עוד כי בכוונתם לזמן את העדים שהעידו עד כה מחדש ולעמת אותם עם חומר החקירה ועם ממצאי מצלמות האבטחה. "אין מחלוקת כי המעורבים היו בקטטה בחלק הראשון שלה, אך יש לבדוק האם גורם אחר התערב באמצע ובסוף", אמר הבוקר עו"ד משה מרוז לחדשות 2 באינטרנט. "נבקש מהעדים להגיע להעיד בשנית".

השופטת נורית אחיטוב מתחה הבוקר בדיון ביקורת על התנהלות המשטרה בנושא הקלטת. "השוטר האחראי הגיע לבית המשפט ואמר שאין קלטת", אמרה. "עכשיו מסתבר שיש קלטת".

היא אף הוסיפה כי "ייתכן שחומר החקירה הנוסף ישפיע על חקירתם הנגדית". בעקבות כך, הוציאה השופטת צו בו היא דורשת מחברת החשמל ומתחנת הכוח רידינג להעביר לידי הפרקליטות את כל הקלטות בהן צולם חוף הים בליל האירוע.

הסרטון: קרפ נמלט בכוחותיו האחרונים

בשבוע שעבר פירסם ערוץ 2 את קלטת התיעוד המצמרר של ליל התקיפה בטיילת תל-ברוך בתל-אביב, שתיעדה את הרצח האכזרי של אריק קרפ ז"ל. הסרטון חושף כיצד קרפ ז"ל, בכוחותיו האחרונים, הצליח להימלט בריצה מהירה לאחר שספג מכות ובעיטות בכל גופו. אבל התוקפים רדפו אחריו, השיגו אותו והמשיכו במסכת ההתעללות הבלתי נתפסת. רק בתום דקות ארוכות הם החליטו לנטוש את הקורבן לבדו, כשהוא חבול ומדמם, מבלי להזעיק עזרה.

"אפשר לראות מהקלטת שהמנוח נמצא במצב גופני טוב מאד", אומרת פרקליטת אחד הנאשמים, עו"ד שירה מרוז. "הוא רץ במהירות, למרחק רב ובמשך זמן רב, וזה מלמד כי המצב שלו היה יחסית תקין לאחר התקיפה". אלא שהפתולוג קבע כי גם במקרה של תקיפה חמורה יכול המותקף לרוץ במהירות, ליפול ולמות רק אחרי כמה מאות מטרים.

"זה מחדל עצום של המשטרה", קובע עו"ד משה מרוז, פרקליטו של אחד הנאשמים, "שלא העבירה את הקלטת עד היום - ורק אחרי דרישות חוזרות ונשנות שלנו קיבלנו את הקלטת לידינו. המשפט תיכף מסתיים כבר, העדים העיקריים כבר נשמעו, זה מצטרף לשרשרת של מחדלים".

האלמנה: עשו לאריק רצח אופי

היום מתחה שרה קרפ, אלמנתו של הקורבן, ביקורת על התנהלות בית המשפט בכל הנוגע לפרשה המחרידה וסיפרה על תחושותיה הקשות. "זה לא קל", ציינה בריאיון לתכנית "מה בוער" עם רינו צרור בגלי צה"ל. "כבר 5 חודשים שלא שוחחתי עם התקשורת, ובטח שזה לא קל לעמוד מול הרוצחים ומול הסניגורים שלהם. לא די בכך שאריק נרצח בדם קר, הרוצחים בגיבוי של הסניגורים עשו לאריק רצח אופי עוד בטרם התחיל המשפט, והם ממשיכים לעשות זאת גם עכשיו במהלך המשפט".

כמי שעברה טראומה קשה, שרה קרפ זועמת על הקושי הרב שהסניגורים מערימים עליה במהלך הדיונים. "אין לאנשים זכות להכפיש את שמו אריק. אני מציעה להם לשטוף את הפה טוב-טוב לפני שהם מדברים על המנוח. הם מעלילים עליו שקרים ומעיזים להעביר ביקורת על הדרך שבה אני ובתי מעידות בבית המשפט".

"הסניגורים עושים הצגה מול הרוצחים כדי לשמח אותם ולהצחיק אותם במשפט, וגם הסניגורים עצמם צוחקים במהלך המשפט", היא מספרת בכעס. "זה מזעזע - זה לא קל. במהלך העדות שלי ושל הקטינה אחד הסניגורים פרץ בצחוק, ואני התפרצתי עליו. הם - שמשלשלים אלפי שקלים לכיסם - מעודדים בכך את הרצח".

כולם שותפים לרצח - לא רק השלושה

בתור מי שהיתה במקום בזמן הרצח, שרה קרפ מתקשה להבין כיצד הסניגורים מנסים לצייר תמונה אחרת מזו שהתרחשה באותו ערב בטיילת. "אני הייתי שם כשרצחו את בעלי לידי וליד הבת שלי. הם מרשים לעצמם לקבוע שזו הייה קטטה - אני מציעה להם להתחלף אתי, ואז נראה מה הם יגידו".

לדבריה, הרקע לרצח הוא לאומני. "הם תפסו יהודי ואז התנפלו עליו", אמרה קרפ. "אחרי שהתרחקתי מהמקום ביקשתי טלפון נייד מאנשים כדי להזעיק עזרה, ולקח זמן רב עד שקיבלתי אותה. היו שם ערבים ישראלים ששמעו שערבים תקפו אותנו - אז הם לא שמחו לעזור לנו".

בדבריה, קרפ מאשימה את כל מי שנכח בזירה, כולל החיילת אור לוי וחברתה הקטינה שהיו עם הנאשמים בזמן הרצח. "כולם שותפים לרצח, לא רק הבנות. כל מי שהיה שם ביצע את המעשה המזעזע, לא רק שלושה - טענתי את זה מהיום הראשון".

"אני מאוד מקווה שמערכת המשפט לא תקל עם הנאשמים, אחרת תהיה פה רעידת אדמה במדינה", אמרה קרפ, בתקווה שמסכת העינויים שהיא ובתה עוברות בימים אלה בבית המשפט תוביל להענשת המעורבים במעשה.

"אין יום שאני הולכת לישון בלי לחשוב על מראות הזוועה שראינו אני ובתי", אמרה קרפ. "מצמרר לראות שרוצחים מחייכים בתקשורת. את החיוך של אריק שכל אחד זוכר - אנחנו כבר לא נראה יותר לעולם".