תפוז רכשה את חברת נטקראפט בכ-900 אלף שקל

736 אלף שקל ישולמו תמורת 100% מהחברה, ועוד 164 אלף שקל הוזרמו כהשקעה שתשמש את נטקראפט לפירעון הלוואות הבעלים ולסילוק חובות נוספים ■ נטקראפט מתמחה באפיון, עיצוב ופיתוח פתרונות אינטרנט

חברת תפוז רכשה את חברת נטקראפט מידי בעלי מניותיה ומייסדיה, ג'ואי שמחון ועוזי שמילוביץ, תמורת כ-736 אלף שקל. תפוז מתכוונת להמשיך להפעיל את נטקראפט כחברה-בת.

בנוסף, במעמד השלמת העסקה תפוז השקיעה בנטקראפט סך של כ-164 אלף שקל במזומן, שישמש את נטקראפט על מנת לפרוע באופן מיידי הלוואות הבעלים ולסלק חובות נוספים בגין התקופה שקדמה לביצוע העסקה.

לפי ההסכם, כ-485 אלף שקל מהסכום ישולם למוכרים, ו-250 שקל יופקדו בידי נאמן לתקופה של 6 חודשים ויועברו לידי המוכרים בכפוף להתקיימותם של אבני-דרך ותנאים מתלים.

נטקראפט, המונה כ-20 עובדים וממוקמת בתל-אביב, הוקמה בשנת 2003 ומתמחה במתן שירותי אפיון, עיצוב ופיתוח פתרונות אינטרנט. בין לקוחותיה נמנים ארגונים גדולים וחברות שונות, ובהם אמדוקס, ביטוח ישיר, שירותי בריאות כללית, IncrediMail ועוד.

בנוסף, נטקראפט היא הנציגה הרשמית של חברת tobii השוודית, המייצרת פתרונות eye tracking המאפשרים ניתוח, למידה ושיפור של ממשקי משתמש בעזרת מעקב אחרי אישוני המשתמשים.

נכון לסוף 2009, לנטקראפט יתרת הון שלילית של כ-110 אלף שקל. הכנסותיה הסתכמו בכ-4.6 מיליון שקל.

תפוז סבורה כי רכישת נטקראפט תסייע לה להרחיב את פעילותה בתחום הפיתוח בסביבת האינטרנט ותסייע בביסוסו של עוגן נוסף בתחומי עיסוקה של החברה.

בשנה וחצי האחרונות מינפה תפוז את היכולות שלה בתחום הטכנולוגי לטובת הצעת פתרונות פיתוח ללקוחותיה המפרסמים באתר, והציעה את שירותיה לגופים גדולים בתחומי התקשורת, המזון, הקמעונאות ועוד, תוך התמקדות בפיתוח אתרים ויישומים פרסומיים, לרבות אתרי וידיאו, אפליקציות לפייסבוק, ווידג'טים וכו'.

דן חן, מנכ"ל תפוז, מסר כי "כהחלטה אסטרטגית להגדיל את דריסת-הרגל בתחום הפיתוח, החלטנו לרכוש את חברת נטקראפט, המתמחה בתחום ה-UI והפיתוח ומביאה איתה מוניטין מעולה, לקוחות רבים ועובדים מצוינים".

ג'ואי שמחון, מנכ''ל נטקראפט, מסר כי "אני בטוח כי היכולות והאנשים של נטקראפט, ביחד עם הניסיון והפעילות של תפוז באינטרנט הישראלי, יניבו תוצאות טובות ויקדמו את שתי החברות כבר בעתיד הקרוב".