מסתמן: הזמר בוב דילן יופיע בישראל בחודש מאי הקרוב

המופע צפוי להיערך ב-27 במאי בפארק הירקון בת"א ■ על-פי מקורבים לפרויקט, למרות שהפרטים טרם נסגרו רשמית - גבוהים הסיכויים שהמופע אכן ייצא לפועל ויהיה השלישי של דילן בישראל והראשון שלו כאן מאז 1993

המפיק שוקי וייס מנהל מגעים מתקדמים לקיום הופעה של הזמר בוב דילן בפארק הירקון בתל-אביב ב-27 במאי 2010.

על-פי מקורבים לפרויקט, למרות שהפרטים טרם נסגרו רשמית - גבוהים הסיכויים שהמופע אכן ייצא לפועל ויהיה השלישי של דילן בישראל והראשון שלו כאן מאז שנת 1993.

דילן, בן 69 כיום, נחשב אחד מגדולי הזמרים-יוצרים בכל הזמנים, והשפעתו על המוזיקה של המאה שעברה היא מכרעת. הוא החל דרכו כזמר פולק, טרובדור המבצע את שיריו בקול סדוק ולעיתים מזייף בליווי גיטרה אקוסטית, והפך במחצית השנייה של שנות ה-60 לסמל של דור שלם בזכות שירים שהפכו נכסי צאן ברזל, בהם "התשובה נישאת ברוח", "צעיר לנצח", "דופק על דלתות שמיים", "הזמנים משתנים" ועוד ועוד.

בניגוד לזמרי הפולק מהם הושפע (בהם וודי גאטרי), דילן הצליח לשלב במילות שיריו מסרים חברתיים-פוליטיים שתעדו את רוח התקופה בשלמות ששום יוצר לפניו לא הצליח להגיע אליה. פעילותו בתחום זכויות האזרח בארצות-הברית הפכה מזוהה איתו לא פחות משיריו.

הקריירה הארוכה של בוב דילן ידעה אינספור עליות וירידות, כך גם משברים אישיים רבים ששרד. ביקוריו הקודמים בישראל חשפו בפני התקשורת המקומית איש מופנם ולא חברותי מדי, ולנצח תיזכר התקרית במהלכה החליט על דעת עצמו להגיע ממצרים לתל-אביב בנסיעה באוטובוס, בעוד מפיקי המופע מצפים לו לשווא בנתב"ג.

את הופעתו בארץ בשנת 1987 תיאר מאוחר יותר כאחת הגרועות בקריירה שלו. דילן היה אז בעיצומו של משבר אמונה עם דתו המקורית, היהדות (הוא נולד כרוברט צימרמן), לטובת התקרבות לנצרות. תהליך שהוביל אותו להקליט כמה מאלבומיו הגרועים ביותר, בהם "Saved", ונטייתו להטיף על הבמה במקום לשיר.

עם זאת, הוא פיצה את הקהל הישראלי בשתי הופעות מרגשות במיוחד 6 שנים מאוחר יותר, ואין ספק כי ביקור נוסף שלו בארץ ימשוך אלפי מעריצים מקומיים למדשאות פארק הירקון.

בוב דילן מיועד להגיע לישראל כחלק מסיבוב ההופעות העולמי לקידום אלבומו האחרון ועטור השבחים "Together Through Life". כאמור, אין עדיין אישור רשמי לקיום המופע, וממשרדו של המפיק שוקי וייס נמסר בנדון: "אין תגובה".