הוותיקן לכמרים: הפיצו הבשורה גם בבלוגים - למען השם

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 אמר לכמרים מהכנסיה הקתולית כי עליהם ללמוד להשתמש בדרכי התקשורת החדשות על מנת להפיץ את דברי הכנסייה ■ מציע אפליקציה שנקראת "פגוש את האפיפיור בפייסבוק"

"תכתבו בלוגים, למען השם" - במילים אלה פנה אתמול (שבת) האפיפיור בנדיקטוס ה-16 לכמרים מהכנסיה הקתולית. האפיפיור אמר לכמרים כי עליהם ללמוד להשתמש בדרכי התקשורת החדשות על מנת להפיץ את הבשורה של הכנסייה. האפיפיור אמר את הדברים לרגל יום התקשורת הבינלאומי של הכנסיה הקתולית.

בנדיקטוס ה-16 בן ה-82 ידוע אמנם כטכנופוב, אך עם זאת הוא אמר לכמרים כי עליהם להפיק את המיטב ממגוון אמצעי התקשורת שמציעות הטכנולוגיות החדשות. לדבריו, "על הכמרים להפיץ את הבשורה באמצעות הדור החדש של משאבים, שעשויים, לצד הדרכים המסורתיות, לפתוח אפיקים חדשים לדיאלוג בין הכנסייה לבין מאמיניה ומאמיניה הפוטנציאליים".

לאחר שנים בהן חשש הוותיקן משימוש בטכנולוגיה חדשה, הוא החליט לקפוץ למים ולגייס אותה לתועלתו. האתר הרשמי של הוותיקן עלה לרשת ב-2009, והוא מציע, בין השאר, אפליקציה שנקראת "פגוש את האפיפיור בפייסבוק", וכן אפליקציה המציעה את נאומיו של הכס הקדוש לצפייה או קריאה במכשירי iPhone ו-iPod. האפיפיור עצמו כותב את נאומיו בכתב יד בשפת אימו, גרמנית, ועוזריו טורחים על העברתם לפורמט דיגיטלי.