כור ניצלה הירידות ורכשה עוד 0.5% מהון המניות בקרדיט סוויס

כור מפסידה "על הנייר" כ-560 מ' ש' מהשקעתה הנוכחית בקרדיט סוויס ■ החזקתה גדלה בימים האחרונים מ-2.28% ל-2.78% כך שהשקעתה מסתכמת כעת בכ-6 מיליארד ש' ■ הדירקטוריון החליט להגדיל ההשקעה ל-7 מיליארד ש'

חברת כור שבשליטת קבוצת IDB של נוחי דנקנר והמשפחות מנור ולבנת דיווחה הערב (א') לבורסה כי הגדילה בימים האחרונים את החזקתה בהון המניות של קרדיט סוויס ב-0.5% מ-2.28% ל-2.78%. בעיקבות הרכישה מחזיקה כעת כור בכ-32.87 מיליון מניות של קרדיט סוויס. סכום ההשקעה המצטבר של כור בקרדיט סוויס עומד כיום על כ-6 מיליארד שקל.

עוד מדווחת החברה כי עד כה מצטבר הרווח הכולל שלה בגין השקעתה בקרדיט סוויס בככ- 3.2 מיליארד שקל.

נכון למועד הדוח, הפער השלילי בין שווי מניות קרדיט סוויס שמחזיקה החברה (לפי מחירן בבורסה שהינו כ- 5.44 מיליארד שקל) לבין עלותן המקורית של מניות אלו, עומד על כ-560 מיליון שקל, מדובר ב"הפסד על הנייר" שנובע בעיקרו מירידות השערים שאפיינו את מניית הבנק השוויצרי במהלך השבוע האחרון וכן מהתחזקותו של השקל כנגד הפרנק השוויצרי.

דירקטוריון החברה החליט היום להגדיל את מסגרת ההשקעה במניות קרדיט סוויס להיקף
השקעה כולל של עד 7 מיליארד שקל. ביצוע ההשקעה ייעשה תוך ניצול הזדמנויות רכישה ומכירה בשים לב למצב השווקים ועל פי הערכות החברה מעת לעת, ומתוך מגמה להיות בעלת מניות משמעותית בקרדיט סוויס. החברה מדגישה כי אין וודאות בביצוע פעולות כאמור.

נזכיר כי כור חתמה בדצמבר ובינואר על הסכמים להרחבת מסגרת האשראי שלה עם הבנקים הזרים סיטי בנק ומורגן סטנלי בהיקף כולל של כמיליארד דולר, מה שאיפשר לדירקטוריון להחליט על הגדלת ההשקעה.