טופספין בוחנת הנפקת זכויות; אשר שמולביץ הופך לבעל עניין

היזם, דרך חברת מדג'נסיס פרטנרס שבשליטתו, ישקיע כ-212 אלף דולר בטופספין - ובתמורה יקבל כ-20% ממניות החברה ■ לאחר ההשקעה יחזיק שמולביץ בכ-43% ממניות החברה בדילול מלא

חברת טופספין מדיקל הודיעה היום (ב') כי חתמה על הסכם השקעה עם היזם הסדרתי, ד"ר אשר שמולביץ וחברת מדג'נסיס פרטנרס שבשליטתו. במסגרת הסכם, ישקיע שמולביץ 211,673 דולר ובתמורה יקבל כ-20% ממניות החברה.

לאחר ההשקעה יחזיק שמולביץ כ-34% ממניות החברה בדילול מיידי וכ-43% בדילול מלא (כולל אופציות) ויהפוך לבעל השליטה בחברה. דירקטוריון החברה אישר את הסכם ההשקעה. ההסכם כפוף לאישור האסיפה הכללית להגדלת ההון הרשום של החברה. טופספין מדיקל הינה חברה זרה הרשומה בדלוור ולפי החוק במדינה זאת, יש צורך באישור של לפחות 50% מבעלי המניות לצורך הגדלת הון החברה.

מתוך הצהרת הכוונות של שמולביץ וטופספין שהוצגה לדירקטריון החברה עולה, כי בכוונת החברה לפעול להכניס לטופספין פעילות עסקית. "החברה מעוניינת לרכוש פעילות תעשייתית ומסחרית בתחום מדעי החיים, באמצעות רכישת החזקות משמעותיות בחברות בתחומים אלו", נאמר במסמך הכוונות. עוד נמסר בהצהרת הכוונות, כי "הנהלת החברה בוחנת, בין היתר, אפשרות לצאת בהצעה להנפקת זכויות".

שמולביץ הינו פנימאי וקרדיולוג וד"ר לביו-הנדסה ושמו נקשר למספר אקזיטים בתחום המכשור הרפואי, כשהאחרון שבהם הייתה חברת Labcoat האירית, שפיתחה טכנולוגיה לציפוי סטנטים בתרופה ונרכשה על-ידי בוסטון סיינטיפיק. בין היתר, הוא ייסד את חברת קפלה האירית וכיום משמש כדירקטור בחברה. בנוסף, היה מנהל כללי של קבוצת האנג'לים Incumed, שהשקיעה בעבר מלבד בקפלה גם בניורוסוניקס.

דירקטוריון טופספין אישר היום גם את העסקתו של פופי פתאל כיו"ר החברה. פתאל שימש כ-15 שנים כמנכ"ל חברות חיתום, בין היתר כיהן בעבר כמנכ"ל הראל חיתום, כיו"ר גלילה הפקדות ובשנה האחרונה עסק בייעוץ עסקי עצמאי. תמורת עבודתו כיו"ר חברת טופספין, יקבל פתאל החל מחודש מארס 2010, שכר חודשי של 34 אלף שקלוזכויות לאופציות בגובה 10% בדילול מלא.

טופספין גם דיווחה היום, כי החליטה למחוק מספרי החברה הפרשה של כ-16 מיליון שקל בגין התחייבות עתידית למדען הראשי. זאת, כי האפשרות למימוש התשלומים למדען זניחה מאחר וטופספין הפסיקה את פיתוח המוצר, שבגינו ניתן המענק. להחלטה זו יש השלכה מהותית לדו"חותיה הכספיים לשנת 2009 ולהקטנת הגירעון העצמי של החברה.