עו"ד שקילל ואיים על שוטרת שנתנה לו דו"ח הושעה זמנית מהלשכה

ביה"ד המשמעתי בלשכת עוה"ד גזר 5 חודשי השעיה על עו"ד פנחס גיל בגין העלבה ואיומים על שוטרת שרשמה לו דו"ח תנועה ■ גיל אמר לנותנת הדו"ח: "אדאג שלא תהיי שוטרת", ולשוטר נוסף אמר: "אני אסבך אתכם במח"ש"

בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין בתל-אביב גזר עונש השעיה של 5 חודשים על עו"ד פנחס גיל מפתח-תקווה, שהורשע בהעלבה ואיומים על שוטרת שרשמה לו דו"ח תנועה.

השוטרת נתנה לגיל דו"ח על חציית צומת באור אדום ב-1:00 בלילה. הוא הועמד לדין פלילי, ובמסגרת הסדר טיעון הודה כי קילל, העליב ואיים על השוטרת. כן הודה כי כאשר נלקח לתחנת המשטרה איים שוב עליה ועל שוטר נוסף בתחנה ואף העליב שוטרת שלישית.

בין היתר אמר: "אני אפילו לא קם בבוקר בשביל המשכורת שלכם. אתם סתם מניאקים, ואני לא שם עליכם זין. איך את נראית עם קעקועים, אני בטוח שאפילו תעודת בגרות אין לך. אתם עבדים. במקום לדאוג לפשע אתם מתעסקים בדברים האלה".

האיומים התבטאו בכך שאמר לנותנת הדו"ח: "אדאג שלא תהיי שוטרת". לשוטר נוסף אמר: "חבל לפתוח בחקירה. אני אסבך אתכם במח"ש". בהמשך אמר: "אני אטפל בשירי ואראה לה מה זה. היא תסבול, אני אייסר אותה, אלא אם היא תגיד לי: 'פיני, אני מתנצלת'".

שדה קרב

עו"ד גיל נידון ל-3 חודשי מאסר על-תנאי ולקנס בסך 1,500 שקל. לפי חוק הלשכה, אם עורך דין הורשע בפלילים בפסק דין סופי, רשאי בית הדין המשמעתי לגזור עליו עונש (מבלי שהקובל נדרש להוכיח את ביצוע העבירות), אם מצא כי בנסיבות העניין היה בעבירה קלון.

הדיינים עוה"ד יעקב בויאר, הדר הקייני ואיה שריק היו תמימי דעים כי בנסיבות העניין היה קלון בעבירות בהן הורשע גיל. ואולם, הם נחלקו באשר לעונש.

אב בית הדין בויאר ביקש להשעות את גיל ל-5 חודשים. הוא ראה חומרה בכך שגיל קיבל את הדו"ח כשלבש מדי משפט והציג עצמו כעורך דין בפני השוטרים. "לא דובר חס ושלום באיום על פרנסתו או שמו, אלא בדו"ח תנועה בלבד! אם במצב זה לא הצליח לשלוט בהרגשותיו ובמיוחד בלשונו, מה יהא במצבי לחץ מורכבים יותר המתרחשים מול לקוחות, מול בית המשפט, מול הרשויות?... לא כל עימות מילולי חייב להפוך לשדה קרב של אלימות מילולית", תהה.

הדיינת שריק סברה כי אמנם "חברי הלשכה אינם יכולים לפעול כאחד האדם בבואם במגע עם אנשי אכיפת החוק", אך יש להסתפק ב-3 חודשי השעיה על-תנאי, נוכח עברו הנקי של גיל, החרטה וההודאה המיידית והעובדה שהוא לומד כעת ואינו עוסק במקצוע.

הדיינת הקיני סברה כי ניתן להסתפק ב-5 חודשי השעיה בפועל, ועונשה הצטרף לזה של הדיין בויאר כדי להפוך למכריע.