"אם תוך 12 שעות התביעה לא תבוטל - נרצח את ילדיכם"

זהו האיום שלטענת בעלה של ליליאן פרץ הוא קיבל בגין התביעה שהגישה אשתו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ■ האלמוני איים: "אשתך לא הבינה את הרמז" ■ משפחת נתניהו: אין לנו קשר

כשבוע לאחר חשיפת התלונה של ליליאן פרץ, עוזרת-הבית לשעבר של בני-הזוג נתניהו, כי קיבלה איומים על חייה - הפרשה שמסעירה את המדינה עולה מדרגה נוספת.

היום (ב') אחר-הצהריים הגיש חיים פרץ, בעלה של ליליאן, תלונה בגין איומים על חיי 4 ילדיהם. פרץ סיפר לחוקרים כי הבוקר התקשר אלמוני, ככל הנראה מטלפון ציבורי, והשמיע באוזניו אולטימטום ברור: "אשתך לא הבינה את הרמז", הדגיש האלמוני. "אם תוך 12 שעות לא תדאג שהתביעה שהגישה תבוטל - נרצח את ילדיכם".

פרקליטה של ליליאן, עו"ד אסף שרעף, אמר כי בכוונתו לפנות עוד היום לשר לביטחון הפנים ולמפכ"ל המשטרה כדי שיורו על התייחסות רצינית לתלונה האחרונה ולקודמתה, בגין איומים ישירים על חייה, כדי שיפסיקו להלך אימים על ליליאן שתובעת את זכויותיה בבית הדין לעבודה.

פרץ עצמה מסרה: "אף אחד לא יזיז אותי. אני לא מצפה שכולם יעטפו אותי בחום, אבל זה בסדר, אין לי שום בעיה. אני ישנה ואני מבשלת ומכבסת. האיומים לא יפחידו אותי - לא אתן לאנשים להלך עליי אימים".

משפחת נתניהו: אין לנו קשר

בשבוע שעבר הכחיש עורך הדין של בנימין ושרה נתניהו כל קשר לפרשה והדגיש: החוק הוא נר לרגליהם. "משוגעים ומטורפים יש בכל מקום", אומר עו"ד דוד שמרון. "זה מצער שדבר כזה קורה, אבל אין שום קשר בין האיומים לבין מר נתניהו ומשפחתו. לכן ראש הממשלה גינה מיד את הדבר הבזוי הזה".

עורך הדין של בני-הזוג דחה בתוקף את האפשרות שגורמים עבריינים מנסים להתחבר למשפחה. "אין שום גורם פלילי שיש לו קשר ישיר או עקיף לראש הממשלה או לרעייתו", הוא מדגיש. "הם אנשים שומרי חוק, שהסדר במדינה הוא נר לרגליהם".

באשר להאשמות החוזרות והנשנות נגד הגברת נתניהו אומר עו"ד שמרון כי "יש להפריד בין השמועות ובין העובדות". גם לגבי התנהלות התקשורת בפרשה יש לעורך הדין השגות: "לוקחים דפוס תקשורתי ומדביקים אחר-כך על יסוד סיפורי עבר - זה לא צריך להיות. בית המשפט זה המקום בו צריכים הדברים להתברר".

"עד עכשיו לא פחדתי"

מאז הגישה פרץ את התביעה היא מוקפת באמצעי התקשורת, שמרבים לסקר את הפרשה. "אני פוחדת", היא מתוודה, "אני פוחדת על הילדים שלי, וזה יצא מכל פרופורציה. לא תיארתי לי שזה יגיע לדברים כאלה, ממש לא".

כאשר מנסה פרץ לתאר את התקופה האחרונה היא מספרת, "עוברים עליי רגשות... ככה... ועכשיו נוסף לזה גם הפחד, אז אני כבר לא יודעת איך לבטא את עצמי", היא אומרת. "כי עד עכשיו לא פחדתי. אני פשוט מאמינה באמת שלי, ועכשיו נוסף לזה הפחד. בראש מעייניי זה הילדים שלי, שזה הדבר הכי חשוב לי".

"לטעמי אסור להקל ראש", אומר פרקליטה של פרץ, עו"ד אסף שרעף. "אנחנו כבר שמענו על אנשים שנפגעו ושאיומים כאלה הפכו לממשיים. אני מבקש מכל הצדדים - ואני כמובן שלא מאשים אף אחד - אבל יש לנהל את ההליך הזה בבית המשפט".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "אנו מוקיעים ומגנים בכל תוקף כל איום וכל גילוי אחר של התנהגות בלתי חוקית או בלתי נורמטיבית. ראש הממשלה ורעייתו ביקשו ומבקשים לאורך כל הדרך שהנושא יתברר אך ורק בבית המשפט. אנו קוראים למשטרה לחקור במהירות מי עומד מאחורי השיחה ולמצות איתו את הדין".