עליה לא משמעותית

המבחן לעליה הוא החזרה של לפחות 50% ממהלך הירידה של מדדי וול-סטריט

את טור יום שלישי אנחנו מקדישים בדרך כלל לשווקים בעולם. אך מכיוון שאנחנו יוצאים לחופשה עד סוף השבוע, ומכיוון שבוול סטריט מתרחשים אירועים דרמטיים, נקדיש את הטור הנוכחי לסקירה על מצב המדדים המובילים בבורסה האמריקנית.

מה מצב ה-VIX?

אתמול כתבנו שרמת ה-26 היא רמה משמעותית ביחס ל-VIX . הוא ירד מתחת לרמה הזו. האם נגוז הפחד? טרם הגיע הזמן ל"מסיבות אומץ". ה-VIX שבקושי ירד מתחת ל-26, לא ירד מתחת לאמצע תחום התנודה הגדולה מיום המסחר הקודם, ולמעשה סגר כשפניו לעליה.

המשמעות הגלומה בכך היא סיכוי להמשך עליה של ה-VIX. אם אכן יתמשש תרחיש זה, ימשיכו המדדים לרדת. היה וה-VIX ירד מתחת ל-24, הוא יאשר את חזרתו אל מתחת ל-26 ויהיה בכך משום סימן הרגעה. נציין כי זו אפשרות לא מבוטלת, בפרט אם נסתכל על מה שאירע לאחר הקפיצה הקודמת של ה-VIX.

פחות מחצי - לא שורי

את עליית מדדי המניות ביום שני ניתן להגדיר כעליה לא משמעותית. אחרי יום של ירידות שערים כמו יום שישי, המבחן לעליה הוא החזרה של לפחות מ-50% ממהלך הירידה.

במקרה של ה-S&P500 הוא אמור היה לעלות מעל 1,105 בשביל לאשר התאוששות. הוא נגע באזור הזה, אבל לא פרץ אותו כלפי מעלה ובכך סגר סגירה דובית. בקניון המניות ממשנו אמש את ההגנה, קצת באיחור ביחס למה שתכננו. ההגנה תיסגר אם יעלה המדד מעל 1,105.

מדד הנאסד"ק גם לא החזיר חצי מירידות יום שישי וגם לא עלה חזרה אל מעל 2,240. לפיכך, גם הוא נותר בטריטוריה שלילית.

לאור זאת, ההגדרת המגמה לטווח הקצר בינוני היא מגמת ירידה. מהלך של הנאסד"ק מעל 2,228 ושל ה-S&P500 מעל 1,105 יכול לשנות את התמונה.

שתיים סיניות עם דיסקאונט גדול

מי שמעריך שסין תמשיך לצמוח למרות ההתפתחויות האחרונות שם, יכול לנצל את ירידת השווקים הכללית ואת הלחץ על מניות סיניות להצטיידות. למשל, APWR. התרסקה מ-20 דולר ל-12.3 דולר והגיעה אל אזור תמיכה של ממוצעים נעים. זו נראית הזדמנות רכש.

רעיון נוסף להשקעה היא HNP . אחרי הפסקת מסחר ממושכת היא מקבלת תמיכה מעל 22 דולר, תמיכה ממנה יש סיכוי למהלך עליה משמעותי.