רשות המסים מינתה נציג מטעמה שיעבוד מול הוועדה להערכות שווי בלשכת רו"ח

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, אמר השבוע במפגש עם הלשכה כי לעבודת הוועדה יש חשיבות גבוהה לביסוס הערכות השווי כמקצוע

רשות המסים מינתה נציג מטעמה שיעבוד מול הוועדה להערכות שווי בלשכת רואי החשבון. מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, אמר השבוע במפגש עם הלשכה כי לעבודת הוועדה יש חשיבות גבוהה לביסוס הערכות השווי כמקצוע, כדי להקנות את האמינות והשקיפות לדו"חות הכספיים.

רו"ח שחר זיו, שותף בכיר בפירמת BDO זיו האפט וראש תחום הערכות שווי ב-BDO העולמית, העומד בראש הוועדה להערכות שווי בלשכת לשכת רואי החשבון, אמר כי הוועדה עומדת לפרסם בתקופה הקרובה את טיוטת נייר העמדה בנושא ואת דרישות הגילוי והביסוסים המצופים מהמעריך למתודולוגיות העבודה, להנחיות ולתחשיבים הכלולים בהערכת השווי.

לדבריו, הצורך בהסדרת הענף התחדד לאור הדיווח החשבונאי על-פי ה-IFRS המגדיל את משקלן של הערכות השווי והופך אותן לחלק בלתי נפרד מהדיווח הכספי. בהיעדר ידע חשבונאי עמוק, עלולה הערכת שווי המתאימה לצרכים מסחריים להיות לא נכונה באופן בוטה לצרכי הדיווח החשבונאי.

עוד אמר רו"ח זיו כי התנודתיות הגבוהה בשערי המניות במהלך המשבר האחרון מצביעה אף היא על החשיבות הגדלה והולכת של הערכת השווי המקצועית, ככלי מרכזי לא רק בדיווח הכספי אלא בניהול העסקים בכלל ובהתדיינויות עם מכלול הרגולטורים.