"שנת 2010 היא רק ההתחלה של שוק הווידיאו באינטרנט"

כך אמר ג'ייסון קילר, מנכ"ל Hulu, בכנס ה-DLD במינכן ■ "אין קטע וידיאו אחד ב-Hulu שלא משולבים בו פרסומות, בין אם מדובר בתוכן חדש או ישן" ■ "אנחנו מקדימים בהרבה את התחזיות שלנו להכנסות"

"אם היינו נכנסים עכשיו למכונת זמן וקופצים 10 שנים קדימה, היינו מבינים ש-2010 היא רק ההתחלה של שוק הווידיאו באינטרנט. מדובר בשנים הראשונות בלבד של התעשייה הזו, למרות מה שנהוג לחשוב" - כך אמר היום (ג') ג'ייסון קילר, מנכ"ל Hulu, בכנס ה-DLD במינכן, בראיון שערך הבלוגר אום מאליק. "עם זאת, אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאות", הוסיף.

"אני חושב שזה מאד מפתיע שתעשיית המדיה קיימת כבר כ-60 שנה, אבל רק בשנים האחרונות צרכנים מקבלים את האפשרות לראות את התכנים שהם רוצים, מתי שהם רוצים ואיפה שהם רוצים. אני חושב שזה משחרר באופן יוצא דופן - זו אסטרטגיה ששמה את הצרכן במרכז, והתפקיד שלנו זה לדחוף את האסטרטגיה הזו קדימה. זו הסיבה מדוע אנשים אוהבים את Hulu - הוא מייצג את האופן שבו התעשייה הזו צריכה להיראות".

Hulu, מיזם האינטרנט השאפתני, הוקם ב-2007 כיוזמה משותפת של תאגיד המדיה של רופרט מרדוק, ניוז קורפ (27%) ו-NBC יוניברסל (27%), ובהמשך נכנסו גם דיסני (עם 27%) ו-Providence Equity (עם 19%). זאת במטרה להציע באינטרנט את תכני הטלוויזיה הפופולריים של חברות הטלוויזיה המובילות על בסיס מודל של פרסומות.

קילר לא סבור כי יש לו בעיה של ניגוד אינטרסים עם המשקיעים העיקריים של המיזם, שהשקיעו 100 מיליון דולר במיזם שמתחרה ב-YouTube, ומציע את תכניו בחינם על בסיס מודל של פרסומות: "ברור שיצרני התוכן, שמשקיעים מיליארדי דולרים בתכנים כגון Family Guy או 30 Rocks, חייבים לחשוב על איך אפשר לעשות מוניטיזציה לתכנים הללו ולהחזיר את ההשקעה, וברור שמה שאנחנו מציגים עומד במידה מסויימת בקונפליקט אל מול זה. אבל אני לא מפר זכויות יוצרים, ואני מחוייב לתת תמורה איכותית לצופים שלי".

* אתה חושב שהמשקיעים של Hulu מבינים לאן תעשיית הטלוויזיה באינטרנט מתקדמת?

"היום זה קל להגיד שהם לא מבינים לחלוטין מה קורה בזירה האינטרנטית, אבל ברגע שהם ירגישו נוח יותר עם הזירה הזו, הם גם ישתפו עימה יותר פעולה. אנחנו נראה הרבה מאוד ניסיונות שונים עם התכנים הטלוויזיוניים באינטרנט, ומותר להם - זה התוכן שלהם. אבל אם בוחנים איפה Hulu היום בהשוואה ללפני שנתיים, רואים שהם עושים ניסיונות ואפילו קיבלו תוצאות טובות.

"אני, בכל אופן, ממוקד מאוד במחשבה על Hulu, אבל יש בדירקטוריון שלנו נציגים שמחוייבים להסתכל על התמונה השלמה ולהבין לאן התעשייה הזו הולכת. בשביל ש-Hulu תצליח חשוב שהיא תישאר ישות עצמאית עם אוטונומיה יחסית".

* מהן ההכנסות של Hulu?

"הרבה. אני לא יכול לחשוף את הנתונים הפיננסיים שלנו, אבל העסקים שלנו היום מאוד יציבים, וההכנסות שלנו עקפו את התחזיות שלנו בהרבה".

קילר סיפר כי הוא והצוות שלו התערבו לגבי רמת ההכנסות של Hulu: "הבטחתי שאגלח את ראשי אם נגיע לרמה מסוימת של הכנסות; כפי שאתה רואה - שיער ראשי קצר", הוא אמר בצחוק.

קילר התייחס לעברו המקצועי באמזון, שם הוא היה אחראי על כתיבת התוכנית העסקית של החברה בכל הנוגע לכניסתה לשוק ה-DVD, המוזיקה והספרים, ואמר כי "לא הייתי בצוות הזה היום אם לא הייתי מצליח בתפקידיי הקודמים. יש לי מוניטין מוצלח ביצירת מוניטיזציה".

* אז אתם לא סובלים מאותה בעיה של YouTube - הרבה תכנים אבל בלי מודל מוצלח למוניטיזציה שלהם?

"בכל קטע וידיאו שמופיע באתר שלנו משולבים פרסומות, בין אם מדובר בתוכן חדש ובין אם מדובר בתוכן ישן. זה מודל מאוד יציב".

* YouTube הכריזה כי היא נכנסת לתחום של תוכן פרימיום בתשלום. איך אתם מרגישים עם זה?

"רמת התחרותיות בשוק הזה רק הולכת וגוברת, אבל לא מדובר במשהו שלא ציפינו לו. אנחנו מרגישים מאוד נוח עם זה ואין לנו בעיה - ככל שהשוק הזה גדול יותר, התחרויות גדולה יותר. בשורה התחתונה, אנחנו מאוד ממוקדים בפעילות שלנו".

* אתם מתכננים ללכת באותו כיוון ולהציע את תכני הטלוויזיה תמורת תשלום?

"אני רוצה לתקן אי-הבנה מסוימת שקיימת בשוק: המשימה של Huluי היא לאפשר לאנשים לגלות תוכן איכותי באינטרנט. אם נרצה להציע למשתמשים שלנו את 'הפמליה', לדוגמה, לא נוכל להציע זאת על בסיס פרסומות. מדובר בתוכן של HBO, שיש לה עבר עשיר של התבססות על מודל פרימיום - תוכן בתשלום. אין גרסה של פרסומות לתוכנית כזו, ואם נרצה להביא אותה ל-Hulu נצטרך להתאים את עצמנו, אבל זה לא אומר ש-Hulu במודל הנוכחי שלה תיעלם. גם אם תכנים מסוימים יוצעו בתשלום, זה יתווסף לתכנים החינמיים ולמודל הנוכחי של Hulu, אבל לא יחליף אותה. אנחנו נפעל באופן שישקף את הרצונות של יצרני התוכן".

* Hulu זמינה רק למשתמשים בארה"ב. מתי נזכה לראות אותה במדינות נוספות?

"אנחנו מעוניינים להביא את Hulu לעוד מדינות, ואנחנו יכולים לעשות זאת בשנייה - לא מדובר בבעיה טכנולוגית. יש לנו בעיה של זכויות יוצרים שמונעת מ-Hulu להתפשט למדינות נוספות בעולם. אבל אנחנו רוצים את זה, ואנחנו מפוקסים על המטרה הזו. זה מאבק בכל מדינה ומדינה, וזה ייקח קצת זמן".

* מה התוכניות שלכם בתחום הסלולר - מתי נראה אפליקציה ב-iPhone לדוגמה?

"אני לא מעוניין לחשוף את התוכניות שלנו בתחום, אבל ברור כי הסלולר זו מפלצת במובן של מה שהיא יכולה להציע לצרכנים, ואין ספק כי תהיה לנו נוכחות במכשירי מובייל רבים. המובייל הוא אספקט חשוב לחזון של Hulu - אנחנו מודעים לצורך הזה, ונעשה הכל בשביל להיות זמינים בכל הפלטפורמות. בעתיד, חלק גדול מהטראפיק שלנו יגיע מהמובייל".