וכיתתו נעליהם לחניתות

איני בן למשפחת סנדלרים, אך כצרכן נעליים ידוע לי שנעלי שפיץ, למשל, ממש מסוכנות

מאבטחים מחפשים כלי נשק, נעליים הם בודקים כדי לבדוק אם משהו מוסתר בהם. לא עולה על דעתו של איש שהנעל עצמה יכולה לעשות את העבודה. עכשיו כבר צריך לקחת את זה בחשבון.

היסטוריה נעשית לפעמים בדרכים משונות ועל-ידי אנשים הכי לא צפויים. כמו האיש העיראקי שהשליך נעל בנשיא ג'ורג' בוש. הוא רצה למחות על המעורבות האמריקנית בעיראק, ובטוח שהוא לא חלם שהמעשה שלו יהיה ציון דרך בהתפתחות אמצעי הלחימה בעולם. אבל זה בדיוק מה שקרה.

אחרי הנשיא בוש חטפו נעליים גם ראש ממשלת סין, שגריר ישראל בשבדיה ונשיא סודן. ועכשיו, הבוקר (ד'), צורפה גם נשיאת העליון דורית ביניש למועדון קורבנות הנעליים.

בשעה שנכתבות שורות אלה עדיין לא ידועה זהות זורק הנעל, וגם לא המניע למעשהו. אבל זה לא משנה את העובדה שזריקת נעליים הפכה לכלי בידיהם של אנשים המבקשים למחות או בעלי בעיות נפשיות.

בכל מקרה, יש כאן בעיה. תראו מה קרה לביניש. שלא כמו במקרים הקודמים בהם הקורבנות התאוששו מיד ושום נזק לא נגרם, הנעל פגעה בפניה, ומעוצמת המכה היא נפלה מכסאה. היא תהיה בסדר, אבל זה גם היה יכול להיגמר אחרת.

נעליים עם שפיץ

אני לא בא ממשפחת סנדלרים, אבל בתור צרכן נעליים אני יודע שיש סוגים שונים, חלקם שונים מאד. יש נעל ספורט העשויה מחומרים קלים וגמישים שפגיעתם אינה יכולה להיות רעה, בטח לא רעה מאד. יש נעלי עור אלגנטיות, כאלה עם שפיץ רחב, שמכה מהם בוודאי תהיה קהה. אבל יש גם שפיצים חדים כאלה, שאם נועצים אותם במקומות רגישים ...

הכי מסוכנים הם כמובן נעליים מהסוג הכבד, כמו נעלי טיולים, רכיבה, מגפיים וכאלה. אם מדובר באדם שהוא צלף נעליים מיומן, אז נעל מהסוג הזה, אם היא פוגעת במקום איסטרטגי בגוף יכולה לפצוע, ואפילו קשה, ואתם יודעים מה? השילוב של נעל כבדה עם קליעה מדויקת יכול אפילו לגרום למוות. אחר הכל, מה ההבדל בין פגיעת נעל קשה לבין פגיעת אבן, למשל?

חזית בטחונית חדשה

כלומר, רבותיי, יש לנו פה חזית חדשה שהעולם אינו מוכן לה. אנשי אבטחה במטוסים, באולמות בידור, בחנויות הומות אדם מה הם מחפשים? כלי נשק של ממש, פצצות, אולרים וכיו"ב. אם כבר מגיעים לנעליו של אדם זה כדי לבדוק אם משהו מוסתר בהם.

לא עולה על דעתו של איש שהנעל עצמה יכולה לעשות את העבודה המזיקה, ואולי הקטלנית. עכשיו כבר צריך לקחת את זה בחשבון. אבל איך מתגוננים מזה?

אוסרים על אנשים להיכנס עם נעליים למקומות רגישים? או אולי מורידים מכף-הרגל רק נעליים העשויות מחומרים מסוימים? הנה משהו שהעולם יצטרך למצוא לו פיתרון מהיר, לפני שנשמע על מישהו שנעל הרגה אותו. לא נכון?