25 שנות משינה - אלבום חדש, סרט תיעודי וסיבוב הופעות

את הפרטים מסרו חברי הלהקה, המפיק שוקי וייס והמנהל האישי בועז בן-ציון במסיבת עיתונאים ■ "צריך להיות פסיכיאטר מוסמך להסביר איך אנחנו מחזיקים מעמד יחד כל השנים האלה", אומר יובל בנאי

להקת משינה תציין 25 שנות יצירה באלבום חדש, אלבום הופעה חיה אקוסטי, אוסף מהודר של מיטב להיטיה, סרט תיעודי המתעד את פעילותה, סיבוב הופעות חשמלי במועדונים וסיבוב הופעות קיץ בכמה מהאתרים הגדולים בארץ.

את הפרטים מסרו חברי הלהקה, המפיק שוקי וייס והמנהל האישי בועז בן-ציון במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ד') במועדון ה"ברבי" בתל-אביב.

במהלך האירוע חשפו חברי הלהקה לראשונה בהופעה חיה שני שירים מאלבומם החדש, בהם הסינגל "בין הצללים" היוצא לרדיו בתחילת השבוע הבא. האלבום יראה אור 5 שנים אחרי "רומנטיקה עתידנית", אלבום האולפן המקורי האחרון של משינה והיחיד שהוקלט אחרי שההרכב התאחד בתום 8 שנות פסק זמן מפעילות.

מהלך פרק זמן זה המשיכו חברי הלהקה להופיע ברחבי הארץ, בין השאר בסיבוב אקוסטי מצליח, וכן עבדו על פרויקטים עצמאיים, בהם אלבומי סולו של הסולן יובל בנאי והמתופף איגי דיין וכן פרויקט "לימוזינה" של הבסיסט מייקל בנסון והקלידן אבנר חודורוב.

באלבום החדש, חברי הלהקה אחראים על העיבודים וההפקה המוזיקלית, ולראשונה מאז החלו לנגן יחד נחלק תהליך היצירה בין יובל בנאי, שכתב את כל הטקסטים, לגיטריסט שלומי ברכה, שהלחין.

"צריך להיות פסיכיאטר מוסמך להסביר איך אנחנו מחזיקים מעמד יחד כל השנים האלה", אומר יובל בנאי, "אני חושב שככל שעובר הזמן אנחנו לומדים מתי לוותר, איפה להתעקש, מה כל אחד מוכן ויכול לתרום, ואיך הכול משתלב יחד כדי שתהליך היצירה ימשיך לזרום. במקביל, נמשיך לשמר את החברות האישית בינינו כבני אדם".

"עוד לא יודעים איך אנחנו מתנהלים ביומיום שלנו כחבורה"

את הסרט התיעודי על משינה ביימה וערכה אלה בלוך, שליוותה את חברי הלהקה במשך שנה מאחורי הקלעים של סיבוב ההופעות האקוסטי שלהם. הסרט המוגמר כבר נרכש להקרנה על-ידי חברת yes, והוא ישודר באביב הקרוב, במקביל ליציאת אלבום הופעה המתעד את הסיבוב.

"למעשה", אומר בנאי, "קהל המלווה אותנו כבר שנים רבות עדיין לא יודע איך אנחנו נראים ומתנהלים ביומיום שלנו כחבורה. זו הפעם הראשונה בה גורם חיצוני מתעד את ההווי של משינה כלהקה, ואחרי שצפינו יחד בכמה קטעים מהסרט, אני בהחלט חושב שימצאו בזה עניין".

כאמור, שיאן של חגיגות ה 25 למשינה יגיע בקיץ 2010, אז תצא הלהקה לסיבוב הופעות מושקע האמור להיות המרשים והמפואר בתולדותיה. עם זאת, הלהקה ומנהליה מסרבים לאשר או להכחיש שמועות לפיהן פארק הירקון בתל-אביב יהיה אחד האתרים הנבחרים. כזכור, משינה לא הופיעה בפארק הירקון מאז שנת 1995, אז נפרדו דרכיהם של חבריה למשך 8 שנים.

בועז בן-ציון, מנהל הלהקה, מסר בתגובה: "המטרה היא לעשות למשינה מחווה ראויה ללהקה ברמתה, אבל אנחנו גם לא מגלומנים ולא נמהר להודיע על מופע פארק. ניתן לשירים מהאלבום החדש לעבוד ברדיו, לסיבוב המועדונים והסרט התיעודי לעשות את שלהם. נראה איך העניינים מתקדמים ונבנים במהלך השנה, ואז נקבל החלטות".

סיבוב ההופעות החשמלי של משינה, שיצא לדרך בימים אלה, יסתיים ב 27 בפברואר בהופעה חגיגית במועדון ה"ברבי" בתל-אביב.

בתמונה: חברי משינה בפעולה במסיבת העיתונאים במועדון ברבי.

משינה / צלם: יחצ