חגי שלום חידש את מסגרות האשראי של טיב טעם בבנקים

לאומי, הפועלים ודיסקונט יעמידו לחברה 284 מיליון שקל, שצפוים לשמש את החברה לפירעון חובותיה הקיימים לבנקים ■ שלום: "הספקים רואים בהסכם עם הבנקים מסר מאוד חיובי, שגורם להם להאמין בחברה"

איש העסקים חגי שלום ממשיך במהלכי ההבראה של רשת טיב טעם . לאחר שקיצץ את עלויות דמי הניהול בחברה, נפנה בעל השליטה החדש לטפל במסגרות האשראי שלה.

טיב טעם דיווחה היום (ד') כי התקשרה עם 3 בנקים - בנק הפועלים, בנק לאומי ובנק דיסקונט - להעמדת מסגרת אשראי כוללת של 284 מיליון שקל לחברה. מסגרת זו צפויה להחליף אשראים קודמים שהועמדו לרשות החברה, והיא תשמש לפירעון חובותיה לבנק מרכנתיל דיסקונט, הבנק הבינלאומי ובנק מסד. מסגרת האשראי החדשה תעמוד לרשות החברה לתקופה בת שנתיים לפחות.

לדברי חגי שלום, ההסכם עם הבנקים הוא נקודת-ציון חשובה לחברה, שפעלה עד כה תחת ליווי של רואי חשבון מטעם הבנקים.

"ראשית, החברה מנוהלת כחברה עסקית רגילה ללא מגבלות. שנית, מדובר בהגדלת מסגרות. שלישית, מדובר בהפרש דרמטי בעלויות המימון, שזה שווה כמה מיליונים לחברה, אם כי בעיקר חשוב אימפקט ההסכם על הציבור והספקים. הספקים רואים בהסכם הבנקים מסר מאוד חיובי, שגורם להם להאמין בחברה וללא לחשוש ממתן תנאי סחר משופרים", אומר שלום.

במסגרת ההסכם התחייבה טיב טעם לעמוד בקובננטס שנקבעו על-ידי הבנקים וכן התחייבה שלא להגדיל את תשלומי דמי הניהול לקבוצת טלילו של טריביטש ולארגז של שלום. כמו כן התחייבה החברה לא להחזיר הלוואות בעלים או לחלק דיבידנד ללא אישור מוקדם מצד הבנקים.

טביעת האצבע של שלום בהסכם מסגרות האשראי באה לידי ביטוי בהתחייבות החברה שלא לשנות את השליטה בה לכל תקופת מסגרת האשראי. כנגד האשראי העמידה טיב טעם ערבויות הדדיות.

שלום נכנס להשקעה בטיב טעם באוקטובר האחרון, כשרכש את מניות החברה שהוחזקו בידי בעלי האג"ח של אנטר הולדינגס (38.1%) תמורת 38 מיליון שקל. בנוסף, שלום העמיד לחברה הלוואת בעלים בסך 32 מיליון שקל, שסייעה לחברה לפרוע את חובה לבעלי האג"ח שלה בדצמבר האחרון.

בסוף 2009 ביצעה טיב טעם צעד התייעלותי ראשון עם קיצוץ הסכמי הניהול של החברה, במהלך שיחסוך לה כמיליון שקל מדי שנה. כעת, כאמור, עושה שלום צעד נוסף בדרך להבראת החברה דרך טיפול במסגרות האשראי והחובות של החברה.

מאז כניסתו לחברה ביצע שלום מספר צעדי התייעלות שנועדו לדבריו "לעצור את הדימום" של טיב טעם. בין היתר צומצם כוח-האדם בעשרות אנשים, וכן החל תהליך של העברת פעילות 11 המסעדות של טיב טעם הפועלות בסניפים - לידי זכיינים. לדברי שלום, פעילות המסעדות הסבה עד כה לחברה הפסדים של מיליוני שקלים.

במסגרת זו גם הוחלט על סגירת סניף טיב טעם in the city ברחוב דיזנגוף 302 וכן צמצום ניכר של שטחי הסניפים בראשון-לציון מערב ובקריות.

בנוסף מתברר כי לטיב טעם 24 חברות-בנות, והתוכנית היא לצמצם אותן ל-6-7 חברות בלבד.

"הרעיון הוא לנצל את החודשים הקרובים כדי לייצר לגמרי את מצבה של החברה, ולאחר מכן, במחצית השנייה של 2010, לפנות לטיפול בצמיחה, הן במכירות והן בהקמת סניפים", אומר שלום. לדבריו, הכוונה היא להקים מספר בודד של סניפים נוספים.

צעדיו של שלום נושאים פרי בכל הקשור לשווי השוק של החברה, שצמח מאז אמצע אוקטובר, אז החל במגעים לרכישת מניות טיב טעם, בכ-115% בבורסה בתל-אביב.