"פעולות ישראל בהאיטי לא תרמו להסברה - התשנו את הצרכנים"

כך אמר עידו אהרוני, ראש צוות מיתוג, בכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות ■ "כשנהרגים 200 אלף איש באסון המוני כזה, הדבר האחרון שמעניין את העולם זה מהו מספר הרופאים שהגיעו מישראל"

פעולות ישראל בהאיטי לא תרמו להסברה - כך קובע עידו אהרוני, ראש צוות מיתוג, בדברו בכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות. לדבריו, "כשנהרגים 200 אלף איש באסון המוני כזה, הדבר האחרון שמעניין את העולם זה מהו מספר הרופאים שהגיעו מישראל".

לדברי אהרוני, המיתוג היחיד שיכול להעלות את תדמיתה של ישראל בעולם הוא תיירותי. אהרוני הביא כדוגמה את המיתוג התיירותי של ברזיל. על-פי נתונים אובייקטיביים, ברזיל היא המדינה המסוכנת ביותר בעולם עבור תיירים, ובכל זאת כשאומרים למישהו "ברזיל" - האסוסיאציה הראשונה שעולה בראשו היא של כיף. לעומת זאת, מרבית האנשים בעולם שישמעו "ישראל" ידברו על הקונפליקט עם הפלסטינים ואולי אפילו על דו"ח גולדסטון.

אהרוני הודה כי לצרכני התקשורת בעולם קשה להבחין בעימות בין הטנק לילד, ואמר: "אנו עוזרים לאזרחי העולם לא להבין אותנו, הצלחנו להתיש את צרכני התקשורת בעולם".

"תיירות היא הערוץ החשוב ביותר במיתוג מדינות. לכל מקום יש אישיות, כמו בני אדם, ובאפשרותנו לשפר את תדמיתה של המדינה, מדובר בצורך קיומי", אמר.

אהרוני גילה כי בכוונת משרד החוץ ליזום פרויקטים חדשים בתחום שיפור השירות על-ידי נותני השירותים בערי התיירות בישראל ומיקוד בעוצמות הנישה של ישראל כמו הקיבוץ, יבוא היין וייסוד מוזיאון העצמאות.