יו"ר פורום ה-CFO: "רשות המסים פעלה כמו גנבים בלילה"

נגה קינן מתחה ביקורת חריפה על החלטת רשות המסים לדחות את החלת ה-IFRS: "משמעות ההחלטה של רשות המסים הינה ניהול ספרים כפולים של כל החברות, דבר שייצור אנרכיה מוחלטת בדיווחי החברות"

"רשות המסים פעלה כמו גנבים בלילה" - כך טוענת יו"ר פורום ה-CFO, נגה קינן, בביקורת חריפה שמותח הפורום, בשיתוף עם לשכת רואי החשבון, על החלטת רשות המסים לדחות את החלת ה-IFRS.

הצעת הרשות בעניין זה עברה השבוע בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, והפורום קובל על כך שרשות המסים או משרד האוצר לא הוציאו על כך הודעה.

לטענת קינן, משמעות ההחלטה של רשות המסים הינה ניהול ספרים כפולים של כל החברות, דבר שייצור אנרכיה מוחלטת בדיווחי החברות. לטענתה, "רשות המסים מנסה לחפות על מחדל אי-מוכנותה לאמץ ה-IFRS, שאומץ כבר על-ידי יתר הרשויות בישראל".

נשיא לשכת רואי החשבון, יגאל גוזמן, אמר אף הוא כי החלטת הרשות תכביד משמעותית על דיווחי החברות ותיצור סרבול מיותר. לדבריו, "מהלכים שהחלו בשיתוף-פעולה צריכים להסתיים בשיתוף-פעולה, אך רשות המסים בחרה לפעול באופן חד-צדדי".

יו"ר ועדת הדיווחים בפורום ה-CFO וסמנכ"ל בחברת שרם-פודים-גרופ, רגינה אונגר, אמרה כי על רשות המסים להוציא חוזר הבהרה מיידי שיאפשר לחברות להגיש לרשות המסים דוחות התאמה למס על-פי הדו"ח הנפרד (דו"ח סולו), כפי שנדרש לראשונה על-פי תקנות ניירות ערך, ולהימנע מבקשת דו"ח סולו אחר.