אחרי השלדים, גם ההנפקות חוזרות: אינטק רוצה לגייס 30 מיליון ש' בת"א

החברה, שמפתחת טכנולוגיה לשחרור מושהה של תרופות, תרצה לבצע את הגיוס לפי שווי של 90 מיליון שקל

סנונית ראשונה למה שנראה כמו גל חדש של הנפקות בתל-אביב. אינטק פארמה פרסמה אתמול טיוטת תשקיף להנפקה בהובלת אייפקס חיתום. החברה אמנם לא דווחה מהו היקף הגיוס המבוקש, אבל ל"גלובס" נודע כי בכוונתה לגייס 30 מיליון שקל לפי שווי של 90 מיליון שקל.

מפרוץ המשבר רק חברה אחת, די פארם, הנפיקה בבורסה המקומית. לפי הדו"חות השנתיים, צפויות עוד הנפקות, בהן פרוטאולוג'יקס, ASI ו-InspireMD. אינטק ביקשה תחילה להיכנס לתוך שלד בורסאי, אבל לבסוף בחרה במתווה הנוכחי, כנראה מתוך שאמדה את מצב השוק והתגובה אליה.

בקצב האקורדיון

אינטק פועלת בתחום של שחרור מושהה של תרופות. היא פיתחה גלולה, שנפרסת בקיבה ("גלולת האקורדיון") ומשחררת את התרופה בהדרגה. לרוב תרופות עוברות את הקיבה במהירות ומסולקות מהר מדי למעי. המוצר של אינטק מאפשר שחרור הדרגתי של התרופה למעי וספיגה מבוקרת שלה שם.

תרופות בשחרור מושהה מאפשרות להפחית את מינון התרופה, ליטול כדורים בתדירות יותר נמוכה ולשמור על רמות קבועות של התרופה בדם.

את המוצר פיתחו פרופ' מיכה פרידמן ופרופ' אמנון הופמן מבית הספר לרוקחות של האוניברסיטה העברית שבירושלים. יישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית, מסחרה אותו לידי אינטק פארמה.

אף שאינטק הוקמה לפני עשור, היא עדיין בשלבי הפיתוח וטרם רשמה מכירות. בתשעת החודשים הראשונים של 2009 היא הפסידה 10.6 מיליון שקל וקצב שריפת המזומנים היה דומה. לפני כשנה חתמה החברה על הסכם לפיתוח משותף עם חברת תרופות גדולה, שתומכת במימונה.

אינטק פועלת במסלול למוצרים שמשפרים תרופות קיימות (סופר-גנריקה) - ה-505b. מסלול זה ארוך ממסלול 510k למכשור רפואי, אבל קצר ממסלול רישום התרופות הרגיל.

כיום החברה מפתחת שלוש תרופות המשולבות ב"גלולת האקורדיון" שלה - לפרקינסון, להפרעות שינה ולמניעת עיוותי שרירים. היא מעריכה כי תסיים השנה את השלב השני של הניסויים במוצרים לפרקינסון ולהפרעות שינה ואז תחפש שותפים להמשך הפיתוח.

ב-2007 כבר ביקשה אינטק לגייס הון בבורסה, אבל לא הספיקה לפני שנסגר חלון ההנפקות. בעלי המניות העיקריים בחברה הם משקיעים פרטיים, בהם גיורא קרני, בעבר בכיר באגיס, שמכהן גם כמנכ"ל שלה; יזם החברה והיו"ר שלה, צבי יוסף; נשיא אומריקס, ניסים משיח; והלל בכרך, לשעבר נשיא ומנכ"ל אורקס וממייסדי ESC ואלמה לייזרס.