ממשלת טורקיה תשקיע 920 מיליון אירו בשיפוץ אצטדיונים

ראש ממשלת טורקיה ארדואן רוצה להביא הביתה בכל מחיר את טורניר יורו 2016; באיטליה התחייבה המדינה על 625 מיליון אירו ■ מארחת היורו תיקבע במאי בז'נבה

ככל שמתקרב מועד ההכרעה לקביעת המדינה שתארח את טורניר יורו 2016, כך ממשיכות המדינות המעוניינות באירוח להגדיל את ההתחייבויות הכספיות שלהן. אחרי שממשלת איטליה הודיעה לאופ"א באופן רשמי כי היא מתחייבת להשקיע 625 מיליון אירו בשיפוץ האצטדיונים במידה ותזכה באירוח הטורניר בעוד 6 שנים, הודיעה גם הממשלה הטורקית כי תגדיל את תמיכתה.

ראש ממשלת טורקיה, טאיפ ארדואן, חתם על מכתב התחייבות לפיו ממשלתו תשקיע 920 מיליון אירו באצטדיונים במדינה לאירוח הטורניר. הצעה הטורקית מדברת על בניית אצטדיונים חדשים באנקרה, איזמיר, בורסה, אנטליה, ובנוסף שיפוץ אצטדיון אתא טורק האולימפי באיסטבול, ושיפוץ אצטדיון "טורק טלקום" של גלטסראי.

ההצהרה הזאת מגיעה בכנס של אופ"א שנערך בסוף השבוע, ובו קבעה התאחדות הכדורגל האירופית את ה-15 בפברואר כדד-ליין לקבלת ההצעות של המארחות. ההכרזה הסופית על אירוח המשחקים, בטורניר שבו יתמודדו לראשונה 24 נבחרות במקום 16, נקבע ל-28 במאי בז'נבה.

אופ"א אישרה כי נכון לעכשיו ישנן שלוש הצעות בלבד לאירוח המשחקים ב-2016 - ההצעה הטורקית, האיטלקית וזו של צרפת. צרפת אירחה את המשחקים פעמיים, לאחרונה ב-1984. איטליה אירחה גם היא פעמיים, האחרונה ב-1980. טורקיה מעולם לא אירחה.