ועדת המניות של בנק לאומי מתעלמת משטייניץ: אישרה מינוי גליה מאור לדירקטור, פסלה מינוי טרי ויוגב

(עדכון) - ההחלטה סוללת את דרכה של מאור לתפקיד היו"ר הבא של בנק לאומי ■ עם זאת, צפויות עתירות לבג"ץ כנגד החלטות הוועדה ■ משה טרי ואורי יוגב נחשבים למקורבים לשטייניץ ונתניהו ■ ועדת המניות נסמכה על חוות דעת משפטית עצמאית של פרופסור יובל לוי - שמשמש כיועץ משפטי חיצוני של חברת לאומי קארד, שהיא כידוע חברה בת של בנק לאומי

ועדת המניות של בנק לאומי המליצה על גליה מאור, מנכ"לית הבנק, לתפקיד דירקטור. בנוסף הוועדה החליטה להאריך את כהונתם של 4 חברי דירקטוריון מכהנים. הדירקטורים שכהונתם הוארכה - משה וידמן נורית סגל יעקב גולדמן ומשה דברת. משה טרי ואורי יוגב לא אושרו.

משמעות ההחלטה - כפי הנראה גליה מאור תהיה יו"ר הבא של בנק לאומי, עם זאת, צפויים בג"צים כנגד החלטות הוועדה. יש לציין כי ועדת המניות נסמכה על חוות דעת משפטית עצמאית של פרופסור יובל לוי.

אגב, לוי משמש כיועץ משפטי חיצוני של חברת לאומי קארד, שהיא כידוע חברה בת של בנק לאומי.

הישיבה שהייתה אמורה להתכנס הערב (א'), החלה ב-11:30. משרד האוצר ומשרד המשפטים שלחו בשבוע שעבר חוות דעת שלפיה מאור חייבת בצינון ולא תוכל להתמנות לדירקטור בבנק, כאשר במקביל גם מבקר המדינה הודיע שיבדוק את הסוגייה. מנגד, תומכי מאור טוענים כי בחירתה ליו"ר לא עומדת בסתירה לחוק, שכן הדבר עשוי לעמוד בקנה אחד עם הוראת ה"כישורים המיוחדים", שמאפשר גם למי שיש לו זיקה לבנק לכהן בתפקיד ללא תקופת צינון.

אמש פנתה יו"ר ועד עובדי בנק לאומי, מירי רובינו, לשר האוצר יובל שטייניץ, וביקשה ממנו לא להתערב במינוי יו"ר הדירקטוריון. היא האשימה אותו בניסיון לקדם מינויים פוליטיים בשמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"במקום שהממשלה תנהג בהתאם לערכים של שקיפות ושוק חופשי, שראש הממשלה ואתה מטיפים להם, ותאפשר לבעלי המניות לבחור יו"ר ומנכ"ל עפ"י שיקולים מקצועיים, הפכתם את המינוי לגיבוב של תככים, אינטרסים צרים ומינויים פוליטיים", כתבה רובינו לשטייניץ. "במקום לשמור על אי-התערבות אתה פועל כמי שרואה בבנק 'סידור עבודה' למקורבים הפוליטיים של ראש הממשלה".