אייסר Aspire One - גוגל-נטבוק בלי עברית

הלקוח יקבל את מערכת ההפעלה חלונות 7 המוצלחת, אבל בתור בונוס יזכה למערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל ■ ה-Aspire One, הוא לא הנטבוק המוצלח ביותר שראינו, וגם חוסר התמיכה בעברית באנדרואיד, לא גרמו לנו לאהוב אותו יותר מדי

כניסתה המתוכננת של גוגל לשוק הנטבוקים בעוד מספר חודשים עם מערכת ההפעלה כרום OS, עוררה גלים בתעשייה. גוגל, שעובדת במרץ על מערכת הפעלה שלה, החליטה לשחרר בינתיים מעיין גרסת ביניים המיועדת לנטבוקים שמגיעים עם מערכת ההפעלה חלונות 7, אבל מסוגלים להחזיק עוד מערכת הפעלה נוספת. כזה הוא הנטבוק אייסר Aspire One, שמשקלו ק"ג אחד.

מערכת ההפעלה: הלקוח יקבל את מערכת ההפעלה חלונות 7 המוצלחת, אבל בתור בונוס יזכה למערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. מדובר באותה מערכת הפעלה מעולם הטלפונים הסלולריים, המציעה מהירות, נוחות הפעלה וגישה נוחה לכל שירותי גוגל, החל מ-Gmail, לוח שנה ותוכנת המסרים המיידים - גוגל טוק.

הפעלה: מכיוון שמדובר במחשב עם שתי מערכות הפעלה שעובדות אחת לצד השנייה, המשתמש יבחר אם להפעיל את המחשב במהירות רבה ולקבל את האנדרואיד, או לחכות הרבה יותר ולקבל את חלונות 7. למה לעבוד עם מערכת ההפעלה של גוגל, שלא מאפשרת מגוון רחב של אפשרויות כמו מיקרוסופט? כי האנדרואיד מאפשרת להגיע במהירות למה שאתם באמת עושים בנטבוק שלכם - גולשים ברשת, קוראים מיילים ואולי כותבים מסמכים במעבד התמלילים של גוגל. ההבדלים הם זמן הפעלה של דקה וחמש שניות עם חלונות, לעומת 15 שניות עם האנדרואיד.

אייסר Aspire One
 אייסר Aspire One

בעיות: איפה הקאץ'? באייסר ישראל החליטו לפעול בגישה מאוד יהירה ולהשיק את האנדרואיד ללא תמיכה בעברית, שלא תאפשר לקרוא דפי אינטרנט של אתרים ישראליים וכמובן לא לכתוב שום דבר. בעיית הגיור הזו גורמת לאנדרואיד להיות לא רלוונטי לרוב הישראלים. לכן במקרה הזה, מערכת ההפעלה הזו לא שווה את המקום שהיא תופסת בכונן הקשיח.

מאייסר ישראל נמסר כי בשלב זה אנדרואיד בגרסתה הנוכחית אינה תומכת בעברית, ודבר זה אף נאמר ללקוחות במעמד המכירה: "מערכת הפעלה דואלית הינה הטבה הניתנת ללקוחות ללא תוספת מחיר. הגרסה העברית לאנדרואיד תגיע לארץ בחודשים הקרובים, וכשתושק נשלבה במחשבי אייסר".

סוללה: מחזיקה מעט יותר משעתיים עם ההגדרות המיטביות וחיבור לאינטרנט אלחוטי.

מסך, עכבר ומקלדת: 10.1 אינץ' באיכות מוצלחת, מקלדת נוחה יחסית לעבודה (ביחס לנטבוקים), משטח העכבר קצת פחות.

מה עוד? 3 יציאות USB (אין HDMI), קורא כרטיסי זיכרון, מעבד אינטל אטום N270 במהירות 1.6 ג'יגה הרץ וכונן קשיח בנפח 220 ג'יגה.

בשורה התחתונה: ה-Aspire One הוא לא הנטבוק המוצלח ביותר שראינו, וגם חוסר התמיכה בעברית באנדרואיד, לא גרמו לנו לאהוב אותו יותר מדי.

מחיר: 2,000 שקל.

ציון: 7.