ביהמ"ש אישר את מכירת מוליתן לחברת עופרטקס של צבי מאיר

(עדכון) - זאת תמורת 9 מיליון שקל ■ ההסתדרות תעמיד לרוכשת סך של 2 מיליון שקל מתוך קרן מפעלים במצוקה

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ד"ר עדי זרנקין, החליט היום (א') בצהריים לאשר את מכירת קבוצת חברות מוליתן למפעילה עופרטקס, שבעלות איש העסקים צבי מאיר, תמורת 9 מיליון שקל.

כזכור, השופט קצב לעופרטקס 24 שעות כדי להודיע האם היא מוכנה לרכוש את המפעלים בסכום שנקבע. עופרטקס הודיעה כי אינה מסוגלת לרכוש את המפעלים בסך הנ"ל, וביקשה דיון דחוף שנקבע להיום.

בדיון שהתקיים היום הודיע נציג ההסתדרות בגליל המערבי, אשר שמואלי, כי מזכיר ההסתדרות הסכים להעמיד למפעילה מתוך קרן מפעלים במצוקה סך של 2 מיליון שקל, על מנת שזו תוכל לעמוד בסך לרכישה שקבע השופט, והמפעילה בקשה כי בית המשפט יאפשר לה את רכישה בסכום הנ"ל למרות האיחור במועד שנקבע מלכתחילה.

כונסי הנכסים התנגדו להארכת המועד וביקשו כי תינתן להם האפשרות לקבל הצעות נוספות, ואף טענו כי יש מציע פוטנציאלי שנציגו נכח באולם, המוכן לרכוש את המפעלים בסכום גדול יותר.

נציג אותו רוכש פוטנציאלי ענה לשאלת השופט כי שולחו טרם ראה את המפעלים, וכי נחוץ לו זמן כדי לבחון כדאיות רכישתם.

לאחר ששמע את טענות הצדדים קבע השופט זרנקין כי למרות האיחור במתן התשובה, הרי לאור הנסיבות המיוחדות אין לבוא חשבון עם המפעילה על האיחור, ומשנתברר לה כי ההסתדרות מעמידה לה אשראי - יש לאפשר לה לרכוש את החברות במחיר שקבע בית המשפט.