לא רק 8200

אחרי שלושה חודשי ניסיון הפך מימון, חסר ההכשרה והניסיון, לעובד היי-טק מן המניין

היום אני מביא בפניכם סיפור אמיתי שהתרחש במחוזותינו. לפני כ-12 שנים קמה בישראל חברת סטארט-אפ, אחת מתוך רבות שקמו כאן אז וזכו לגיבוי מקרנות הון סיכון.

כבר בתחילת דרכה של החברה, עלה הצורך להצטייד במערכות מחשוב מתקדמות, בתוכנות ייחודיות וברשת תקשורת מתוחכמת, ולצורך כך הוחלט בהנהלת החברה להקים צוות מערכות מידע ייעודי.

סמנכ"ל הכספים בחברה, אייל, פנה למנכ"ל עם רעיון יוצא דופן: "תראה, אני מכיר בחור אחד, קוראים לו מימון, ללא הכשרה או ניסיון כלשהו בהיי-טק. הוא מחפש עבודה ועל סמך ההיכרות שלי איתו, אני ממליץ עליו בחום.

"הייתי מבקש שנעשה פה מעשה חריג - נגייס אותו לתקופת ניסיון כעובד זוטר בצוות מערכות המידע שלנו. אני משוכנע שהוא ילמד מהר את המקצוע ויוכל להגיע תוך זמן קצר למצב שבו הוא תורם לחברה כמו כל עובד אחר. הוא יהפוך להיות איש מחשבים לכל דבר".

בהתייעצות מהירה בין יזמי החברה, הוחלט לתת למימון צ'אנס. בראיון הקבלה שלו לעבודה, אמר מימון שהוא מוכן לעבוד אפילו בחינם, אם רק תינתן לו ההזדמנות להוכיח את עצמו. הוא גויס לעבודה על בסיס חוזה זמני מיוחד, בשכר חודשי בסך 4,000 שקל.

אחרי שלושה חודשי ניסיון מוצלחים, הוא הפך לעובד מן המניין, בשכר התחלתי בגובה 6,500 שקל. הוא עבד קשה והוכיח חריצות. מהר מאוד למד מימון להתמודד עם מערכות הפעלה מורכבות, ביניהן NT (זוכרים?) ו-UNIX, והשתלם ברשתות תקשורת מחשבים.

אישיותו הצנועה והנעימה סייעה לו להשתלב בין עובדי החברה והוא המשיך להתקדם בסולם השכר, תוך שהוא ממשיך להרשים את מנהליו בהתפתחותו המקצועית.

חמש שנים לאחר-מכן נמכרה החברה ומימון המשיך אל תוך החברה הרוכשת, שגם היא בתורה נמכרה לענקית התוכנה CA. היום, 12 שנים מאוחר יותר, מימון עובד ב-CA, במרכז שלה שבהרצליה פיתוח. כעובד היי-טק הוא נהנה מסביבת עבודה מאתגרת ומעניינת, משכורת טובה, והטבות שונות.

בשיחת טלפון שקיימנו בשבוע שעבר, אמר לי מימון: "אני מרגיש שאני עובד במקצוע מרתק. נשביתי בקסמי ההיי-טק כשקיבלתי את ההזדמנות ההיא ומאז אני ממשיך ליהנות.

"בעבודה שלי בצוות מערכות המידע, הדבר הכי קריטי הוא היכולת ללמוד טכנולוגיות חדישות שוב ושוב. השכלה פורמאלית הרבה פחות חשובה מיכולת למידה ומהנכונות להדביק את הקצב המטורף של התקדמות ההיי-טק. אני מרגיש שהאנשים שנתנו לי צ'אנס לפני 12 שנים, שינו את מסלול חיי. אני אסיר תודה להם ותמיד אהיה".

לא רק מחממת 8200

אני מכיר את הסיפור של מימון מקרוב. הייתי המנכ"ל של אותה חברת סטארט-אפ וזכיתי להיות אחד מאותם אנשים עליהם אומר מימון היום, שבזכותם השתנו חייו.

יש בישראל אלפי חברות סטארט-אפ. המנהלים והיזמים של החברות הללו יכולים גם הם להעניק הזדמנות לאנשים הראויים לכך ולכן אני פונה אליהם כאן:

תנו הזדמנות לאדם אחד שלא צמח בחממת 8200, שאינו בהכרח עמוס בתארים אקדמיים, או בניסיון מרשים של עבודה קודמת בהיי-טק. אולי אפילו למישהו שלא גדל בישראל המפנקת, שבין רמת אביב ג' לבין רמת השרון. תנו צ'אנס לאדם אחד שרוצה לשנות את מסלול חייו. אני משוכנע שלא תצטערו.