הישג לאטיאס: 2,105 יח"ד בבית-שמש יהיו פתוחות לחרדים

ביהמ"ש העליון דחה את עתירת חברי מועצת עיריית בית-שמש נגד מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, לאחר שבסוף 2009 הורה שלא לפתוח את מעטפות המכרזים מכיוון שלטענת העותרים אטיאס מוביל את הבנייה לחרדים בלבד

בית המשפט העליון דחה את עתירת חברי מועצת עיריית בית שמש נגד מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. זאת, לאחר שבסוף דצמבר 2009 הורה העליון למשרד השיכון שלא לפתוח את מעטפות המכרזים לבנייה בעיר בית שמש מכיוון שלטענת העותרים - תשעת חברי מועצת העיר בית שמש - שר השיכון אריאל אטיאס מוביל את הבנייה לחרדים בלבד.

לאחר דחיית עתירת חברי מועצת עיריית בית שמש בנוגע לשישה מכרזים לבניית יחידות דיור בעיר בית שמש, מינהל מקרקעי ישראל משרד הבינוי והשיכון יפתחו השבוע את המכרזים לבניית 2,105 יח"ד, כמעט חמישה חודשים לאחר פרסומם. בעקבות כך יוכרזו הזוכים בששת המתחמים בשכונת רמת בית שמש.

נזכיר כי משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל פרסמו את המכרזים המדוברים ב-10 בספטמבר 2009. ב-23 בנובמבר 2009 הוגשה העתירה הראשונה של חברי מועצת העיר בטענה כי המכרזים מנוגדים להחלטת מועצת העיר שקיבלה החלטה ביולי 2009 על חלוקת המתחמים לשלושה מגזרים של חרדים, דתיים-לאומיים וכלליים. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את העתירה, וקבע כי שיווק המתחמים לכלל האוכלוסייה עולה בקנה אחד עם עיקרון היסוד של שוויון בדיני המכרזים ועם איסור האפליה.

העותרים ערערו על פסק הדין לבית המשפט העליון, בדצמבר 2009, כאמור, ובינתיים הוקפאו הליכי המכרז עד להכרעה בערעור. ב-5 בינואר השנה הקפיא שופט בית המשפט העליון יצחק עמית בצו ביניים את פתיחת המעטפות המחכות מאז סוף נובמבר בתיבת המכרז, עד למתן החלטה בערעור. בית המשפט העליון קבע אתמול כי היעתרות לבקשת המבקשים משמעותה עיכוב בהליכי הבנייה והשיווק של מספר משמעותי של יחידות דיור, וביטל את הקפאת המכרז, שהשבוע יוכרזו הזוכים בו.

"אני שמח שהעיכוב המיותר של כחודשיים בבחירת הזוכים במכרז הסתיים. בתי המשפט בשתי ערכאות שונות נתנו גיבוי לכך שהליך המכרזים נעשה בצורה שוויונית", מסר השר אטיאס. "מכרזים אלה הם חלק מהתכנית להגדיל את היצע הדירות לכלל האוכלוסייה על מנת להביא להוזלה במחירי הדירות, ומדיניות זו תימשך".

בתגובה, אמר היום (ב') ל"גלובס" מוטי כהן, חבר מועצת בית שמש, כי כעת "כוחות השוק ייקבעו את עתידה של בית שמש, שכן לא כל הקבלנים מוכנים למכור דירות בזול לחרדים" וכן כי לרוב, חרדים לא רוצים להתגורר בשכונות לא חרדיות. לדבריו, "הפסדנו רק במשפט, לא הפסדנו את המערכה. חד משמעית, תושבי בית שמש לא מוכנים לוותר על העיר".