הערכות: שוק הרכב מתחיל את 2010 עם כ-17 אלף מסירות

בענף אומרים כי לא מורגש שינוי בתמהיל הביקוש של השוק בעקבות "שווי השימוש הרציף" ואין מעבר למכוניות זולות יותר

שוק הרכב פותח את שנת 2010 ברגל ימין. מנתונים ראשונים, שאסף "גלובס", עולה כי חודש ינואר צפוי להסתיים עם 16-18 אלף מסירות של כלי רכב חדשים. בענף מציינים כי החודש התאפיין בביקוש ער במיוחד של לקוחות פרטיים, שדחו את רכישותיהם כדי לרשום את הרכב ב"שנת עליה על הכביש 2010". בנוסף נמסרו החודש רכבי ליסינג רבים, שנרכשו על ידי חברות הליסינג במחירים הישנים בחודש שעבר.

מקור בכיר בענף אומר כי "המעבר לשיטת שווי השימוש הרציפה ועליית המחירים, שבאה בעקבותיה, לא שינו את תמהיל הרכישות המוכר של חברות הליסינג ושל הציים. רוב ההזמנות הן עדיין לכלי רכב בטווח המחיר של 116 עד 119 אלף שקל ובינתיים לא מורגשת עליה בביקוש של הציים לגרסאות יקרות ומאובזרות יותר של מהמשפחתיות מצד אחד, או לכלי רכב קטנים וזולים יותר מהצד שני".

מהנתונים הראשוניים עולה, שדלק רכב שומרת על נתח השוק הממוצע של מהשנה שעברה וצפויה למסור החודש כ-3000 עד 3500 רכבי פורד ומאזדה. בולטות במיוחד גם יונדאי עם כ-2400 מסירות, קבוצת פולקסווגן עם קרוב ל1800 מסירות ושברולט, שפותחת את השנה עם כ-1200 מסירות. מקורות בענף מסרו כי בנמל אילת צפוי לנחות בשבועות הקרובים משלוח של קרוב ל-8000 כלי רכב של מאזדה מיפן ועוד אלפי כלי רכב של מותגים יפניים וקוריאניים נוספים, שמלמד על אווירה אופטימית להמשך השנה. דו"ח המסירות הרשמי יפורסם בהמשך השבוע.