"ההחלטה לסגור החקירה נגד לאומי בעניין לאומי-פון אינה סבירה"

כך טוענת התנועה לאיכות השלטון בפניית ליועץ המשפטי לממשלה ■ המפקח על הבנקים העביר בזמנו את התיק לבחינת הפרקליטות - ובאחרונה החליטה הפרקליטות לסגור את התיק

ההחלטה לסגור את החקירה נגד בנק לאומי בעניין לאומי-פון, מנימוקים טכניים, אינה סבירה. כך טוענת התנועה לאיכות השלטון בפניית ליועץ המשפטי לממשלה.

פרשת לאומי-פון, עניינה גביית עמלת שימוש עבור שירות לאומי-פון מלקוחות בנק לאומי שכלל לא ביקשו להשתמש לשירות. בגין עמלות אלה נדרש הבנק להשיב סכום של כ-50 מיליון שקל ללקוחות שנגבתה מהם עמלה שלא בהסכמתם.

המפקח על הבנקים, יואב להמן, העביר בזמנו את התיק לבחינת הפרקליטות, לבדוק אם יש היבטים פליליים בפרשה. באחרונה החליטה הפרקליטות לסגור את התיק, בשל הקשיים הצפויים בחקירה מסוג זה ובשל חלוף הזמן מעת ביצוע המעשים, ועד שהתיק ייחקר ויגיע לבית המשפט.

התנועה מציינת בפנייתה כי אין חולק על כך שהמעשים שבוצעו חמורים ולכאורה מפרים הוראות חוק ברורות. התנועה טוענת, כי יש עניין לציבור לכך שהבנק ומנהליו יתנו את הדין. כמו כן, לטענתה, בסגירת תיק כה חמור, יש משום מסר שלילי לעוסקים בתחום הבנקאות. התנועה מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה, לשקול את ההחלטה בשנית, שכן הנושא הוא בעל עניין ציבורי מדרגה ראשונה.