המגמה נמשכת: אחרי 25 שנה - קולנוע דיזנגוף יוצא מדיזנגוף סנטר

ניו-פארם תפתח סניף דגל בשטח שיפונה ■ פינוי הקולנוע הוא חלק ממגמה ארצית של הוצאת הקולנועים מהקניונים - לאחרונה פונו בתי-הקולנוע של גלובוס מקניון מלחה ומקניון עזריאלי, וקודם לכן פונה הקולנוע מקניון רמת-אביב

מגמת יציאת בתי-הקולנוע מהקניונים נמשכת: ל"גלובס" נודע כי קולנוע דיזנגוף הנמצא בקניון דיזנגוף סנטר יפונה בקרוב, זאת לאחר שהבעלים של הקולנוע ושל השטח, משפחת שפירא, החליטו להשכירו לרשת ניו-פארם שבשליטת קבוצת המשביר לצרכן (68.8%). ניו-פארם צפויה לפתוח במקום סניף דגל שישתרע על שטח סניף בחלק משמעותי מהשטח שיפונה.

הקומפלקס של בתי-הקולנוע ממוקם בקומה התחתונה בסמוך לסניף של "מגה בעיר".

ממשפחת שפירא נמסר בתגובה כי "בשלב זה הקולנוע פועל וימשיך לפעול כסדרו ובמלוא המרץ. לגבי מועד סגירתו אין תגובה".

דיזנגוף סנטר נמצא בבעלות פלאטו שרון, משפחת פילץ ומשפחת אדרי וכן מספר רב של אנשים פרטיים המחזיקים בחלקים שונים של הקניון. מבנה זה אינו מאפשר שליטה מלאה של הנהלת הקניון בתמהיל החנויות, וככל הנראה הנהלת הקניון כלל אינה מודעת ליציאתם הקרובה של בתי-הקולנוע מהקניון. עם זאת, בקניון פועלים גם בתי-הקולנוע לב הממשיכים בפעילותם.

פינוים של בתי-הקולנוע דיזנגוף מצטרף כאמור לתופעה של יציאת בתי-הקולנוע מהקניונים בשנים האחרונות. רק לאחרונה פונו בתי-הקולנוע של גלובוס מקניון מלחה ומקניון עזריאלי, וקודם לכן בוצע פינוי בתי-הקולנוע מקניון רמת-אביב ומרכזים אחרים.

בתי-הקולנוע הפסיקו זה מכבר לשמש עוגנים, ובעלי הנכסים מעדיפים להגדיל את ההכנסות באמצעות השכרת השטחים לרשתות קמעונאיות המשלמות דמי שכירות גבוהים יותר.

סניף ניו-פארם בדיזנגוף סנטר עתיד להיפתח בחודש ספטמבר הקרוב. לדברי נסים חסן, המשנה למנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן, הרשת תשקיע בסניף 7 מיליון שקל, והוא יהווה את אחד מסניפי הדגל של הרשת. "מדובר בהסכם אסטרטגי מבחינתנו. אנחנו רואים בדיזנגוף סנטר קניון בצמיחה מתמדת, שמהווה מקור עלייה לרגל לחברי מועדון קלאב 365 ולעסקים הסינרגטיים של קבוצת המשביר", אומר חסן.

רשת ניו-פארם מונה היום 58 סניפים, ופרט לדיזנגוף סנטר, ובשנה הקרובה היא תחנוך 9 סניפים נוספים. הסניפים החדשים יפתחו ברחוב בן-גוריון בהרצליה, באאוטלט אור-יהודה, בתחנה מרכזית עפולה, בקניון אורות באור-עקיבא יפתח סניף דגל בגודל 700 מ"ר, ברחוב קינג-ג'ורג בירושלים, בשטח של סניף המשביר לצרכן, בקניון הנגב בבאר-שבע, בקריית האקדמיה באשקלון ובקניון שרונים בהוד-השרון.