אמזון נופלת 6.5% לאחר שנכנעה למק'מילן; תעלה מחירים

בכך נכשל הניסיון של אמזון לכופף את ידיה של הוצאת הספרים מק'מילן והיה תמכור את הספרים האלקטרוניים של ההוצאה במחירים של 13-15 דולר, לעומת 10 דולר שאמזון גובה עבור ספרים אחרים

הניסיון של אמזון לכופף את ידיה של הוצאת הספרים מק'מילן נכשל: ההוצאה פנתה לאחרונה לענקית הקמעונאות המקוונת בבקשה לתמחר את הספרים הדיגיטליים שלה באתר אמזון בסכום גבוה יותר. אמזון סירבה תחילה לדרישה, ולמעשה החליטה להפסיק את מכירת ספרי ההוצאה באתר בשל המחלוקת. אך אמש (א') הודיעה אמזון כי תשוב למכור את ספרי מק'מילן, וכן תיענה לדרישת ההוצאה להעלות את מחירי הספרים האלקטרוניים.

המחלוקת בין הצדדים גררה אותם להודיע לציבור על הסכסוך. אמזון פרסמה הודעה לפיה היא מפסיקה למכור ספרים של מק'מילן בשל "מחלוקות עמוקות". מנגד, מסר מנכ"ל מק'מילן, ג'ון סרג'נט, בהודעה שנשלחה לסוכנים ולסופרים העובדים עם בית ההוצאה כי "הן אמזון והן מק'מילן רוצות עתיד משגשג ודינמי לשוק הספרים, אך הן חלוקות לגבי הדרך בה ניתן להגשים יעדים אלה".

חלק מהתחרות בין קינדל ל-iPad?

תחת התנאים החדשים שהשיגה מק'מילן, תעלה מהדורה אלקטרונית של ספריה 13-15 דולר, לעומת 10 דולר שאמזון גובה עבור ספרים אחרים.

פריצת הסכסוך אמנם נבעה מסירובה של אמזון, יצרנית קורא הספרים האלקטרוני קינדל, להעלאת מחירים, אך ייתכן כי בענקית הקמעונאות ניסו לעשות שרירים.

מק'מילן היא אחת מחמש הוצאות הספרים שחתמו עם אפל על הסכם הפצה של ספרים על גבי ה-iPad, מחשב הלוח החדש שהשיקה החברה בשבוע שעבר.