אירופה ננעלה בעליות בהובלת ענף הסחורות: הדאקס הוסיף 1%

רווחי בריטיש פטרוליום עלו ב-68% ל-4.38 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 4.7 מיליארד דולר ■ מדד המחירים ליצרן בגוש האירו עלה ב-0.1% בדצמבר ■ זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" בניתוח טכני של מניות סיניות הנסחרות בארה"ב

שוקי אירופה ננעלו הערב (ג') בעליות שערים בתגובה לפרסום מדד המחירים ליצרן בגוש האירו והמסחר החיובי בוול סטריט.

מדד המחירים ליצרן (PPI) ב-16 המדינות המרכיבות את גוש האירו עלה ב-0.1% בדצמבר, מה שמשקף ירידה שנתית של 2.9%. אנליסטים חזו גידול אפסי וירידה שנתית של 3%. נתוני הייצור התעשייתי לחודש נובמבר עודכנו מעלה לגידול של 0.2% מ-0.1%.

שוקי אסיה ננעלו בעליות שערים בהובלת ענף הסחורות, בהמשך לנעילה החיובית אמש (ב') בוול סטריט ולאור עלייה חדה מהצפוי בייצור התעשייתי בארה"ב.

סידני הובילה את העליות לאחר שהבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) הותיר במפתיע את הריבית על 3.75% לאחר שלוש העלאות ריבית רצופות.

מדד MSCI אסיה פסיפיק עלה ב-0.7% ל-117.12 נקודות, לאחר שמדד S&P 500 הוסיף אתמול 1.4%.

"בסה"כ היתה מכירת יתר של מניות בתקופה האחרונה ותיקון חיובי היה צפוי", אמר פרסאד פאטקאר, מנהל תיקים בבית ההשקעות פלייטפוס בסידני, אוסטרליה.

טויוטה תתחיל לתקן את "הדוושה הדביקה" כבר השבוע

טויוטה יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, הודיעה אתמול (ב') כי תתחיל לטפל בבעיית "הדוושה הדביקה" בכלי רכב שהחזירה למפעלים בארה"ב ואירופה. בברקליס קפיטל מעריכים כי הירידה הפוטנציאלית במכירות של טויוטה תגדיל את נתח השוק של פיאט ל-2.9%, את זה של פיג'ו ל-1.6%, של רנו ל-1% ואת של יונדאי ל-0.9%.

ענקיות הכרייה והאנרגיה BHP ביליטון וריו טינטו ריכזו עניין לאור עליית מחיר הנפט. סיטיגרופ עדכן מעלה את המלצתו למניית ריו טינטו ל"קנייה".

רווחי בריטיש פטרוליום עלו ב-68% ל-4.38 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 4.7 מיליארד דולר.

לא לוותר על הסיניות

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", ממליץ על המניות הסיניות:

המניות הסיניות חטפו לאחרונה "מכות יפות" מכמה סיבות. אחד הגולשים במדור ניתוח טכני בגלובס ציין גם את גיוסי ההון שחברות מבצעות במחירים הנמוכים משמעותית ממחיר הבורסה. גיוסים אלו לוחצים את המניות למטה. אותו גולש ציין כי המשקיעים לא ממש מעניינים את ההנהלות. נראה שיש משהו בדברים האלו.

אכן, סין היא לא מדינה מושלמת למשקיע. דרך אחת לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה היא להשקיע בחברות מערביות העושות עסקים עם סין. כך מקבלים חשבונאות ותרבות ניהול מערביים (אם כי לגבי החשבונאות, גם במערב יש ליקויים בלשון המעטה) ופוטנציאל צמיחה סיני.

אבל, אנחנו לא היינו מוותרים לגמרי על מניות סיניות. בייחוד כאלו שאנחנו מכירים ושנמצאות במצב טכני טוב לרכישה-הגדלת פוזיציה. יש כאלו בתיק קניון המניות וגם מחוצה לו כמובן. למשל:

AOB : בינתיים, לא ידועה לנו סיבה לירידתה. היא קרובה לרמות השפל הנמוכות ביותר של המשבר עם סיכוי לתמיכה מעל 4 דולר. סיכוי טוב לעליה לטווח הקצר.

TCM : על משבצת דומה של AOB (תרופות מסורתיות/מערביות) וקצת פחות מוכרת. סחירות נמוכה אבל גם מחיר נמוך ביחס להנפקה ולשיא. מהלך מעל 4 דולר יחשב סימן שורי.

APWR : חטפה יפה אבל נמצאת מעל שני הממוצעים החשובים ל-150 יום ול-200 יום וטכנית מדובר במציאה.

HNP : לאחר שלא נסחרה כשבוע עד שהחברה הודיעה כמה ואיך היא מגייסת (עוד תופעה מוזרה) המניה, המומלצת על ידי רבים, החלה לעלות מתמיכה באזור ה-22 דולר. שוב דוגמא לתמיכה ומחיר מציאה.