היורש של איסר איציק בראשות אדם טבע ודין: עו"ד עמית ברכה

לפני כחודש הפתיעה עו"ד ציפי איסר איציק את הקהילה הסביבתית בארץ בהודעת פרישה מראשות אדם טבע ודין ■ ברכה, ששימש כסמנכ"ל בעמותה, ייכנס לתפקידה ויחליף אותה בשבועות הקרובים

עו"ד עמית ברכה, סמנכ"ל אדם טבע ודין (אט"ד) בשלוש השנים האחרונות, יחליף את עו"ד ציפי איסר איציק שהודיעה לפני כחודש על פרישתה מניהול העמותה לאחר עשר שנים בארגון. דירקטוריון אט"ד אישר בסוף השבוע את בחירתו של עו"ד עמית ברכה לתפקיד מנכ"ל העמותה.

ברכה, בן 41, בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב, החל את דרכו המשפטית כמתמחה במשרדו של עו"ד יעקב וינרוט ובלשכת השופט מודריק. ביוני 1999 הצטרף לעמותת אט"ד, שם החל את דרכו כמנהל פרויקט "קהילה וסביבה", שחרת על דגלו קידום צדק סביבתי בישראל והגנה על הזכות לסביבה נאותה של כל אדם.

בהמשך, כעו"ד במחלקה המשפטית של אט"ד ניהל ברכה תיקים משפטיים משמעותיים ביניהם 'בג"צ ניצנים' - המאבק נגד הקמתו של יישוב ניצנים באחד השטחים הפתוחים והרגישים ביותר בארץ מבחינה סביבתית, ובג"צ הפארקים והחופים, שהביא לביטול התשלום על כניסה לפארקים הציבוריים וחופי הרחצה.

החל מ-2007 שימש ברכה כסמנכ"ל אט"ד, וביחד עם המנכ"לית הפורשת איסר-איציק קידם את מדיניות העמותה, ליווה באופן מקצועי את אנשי המקצוע בארגון ויזם חקיקה בכנסת ובכללה: "חוק שיקום קרקעות", "חוק הפארקים" ובחינת הצעות החוק בנושא "חוק האסבסט".

עו"ד ברכה הוא מרצה מן המניין ב"המכללה האקדמית נתניה" בדיני איכות הסביבה, ומרצה אורח בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, במרכז הבינתחומי ובטכניון בחיפה.

עמותת אדם טבע ודין הוקמה בשנת 1990 על ידי אנשי מקצוע מתחום המשפט, המדע והתכנון, במטרה להוות גוף מקצועי, בלתי תלוי, שייצג את האינטרס הציבורי בשמירה על איכות הסביבה ובריאות הציבור בישראל. עמותת אדם טבע ודין הנה עמותה רשומה, ללא מטרות רווח, הנתמכת מתרומות ומדמי חבר בלבד ואינה ממומנת על ידי שום גורם ממשלתי.