וול סטריט ננעלה בעליות לאחר נתון מכירות הבתים הקיימים

מכירות הבתים הקיימים עלו בדצמבר ב-1%, בהתאם לצפי ולאחר נפילה של 16.4% בנובמבר ■ דאו כימיקלים דיווחה על רווח של 18 סנט למניה - מעל תחזית האנליסטים לרווח של 11 סנט למניה

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה (ג') בעליות שערים והשלימו את העלייה הדו-יומית החדה ביותר מאז נובמבר 2009. הקטליזטור העיקרי לעליות הנאות שנרשמו היה נתון מכירות הבתים הקיימים דצמבר, אשר טיפסו ב-1%, בהתאם לצפי. כמו כן, דאו כימיקלים הפתיעה את השוק כשניפצה את תחזיות הרווח. עוד נציין כי מדד ה-S&P 500 ננעל מעל לרף ה-1,100 נקודות, שהוא רף פסיכולוגי חשוב מאוד בקרב סוחרי וול סטריט.

"אנשים התחילו להתרגל לרעיון שהשוק הגזים עם הירידות האחרונות. אנחנו נמצאים בחלק התחתון של טווח המסחר הנוכחי", אמר ג'ו וויליאמס, אנליסט בבית ההשקעות קומרס טראסט.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אתמול כי "לא נצליח לצמצם את הגירעון התקציבי בן לילה", וצפוי לחשוף היום תוכנית למתן עזרה לעסקים קטנים. אובמה רוצה להעביר 30 מיליארד דולר מכספי ה-TARP (התוכנית לחילוץ הגופים הפיננסים) לטובת קרן שתתמוך בעסקים קטנים בארה"ב. הקרן תתמוך בעסקים או בנקים עם נכסים בשווי 10 מיליארד דולר ופחות. כך לפי גורמים רשמיים בבית הלבן.

החוזה העתידי על הנפט הגולמי זינק הערב ב-3.7% וננעל במחיר חבית של 77.2 דולר. "נתון המאקרו של היום היה טוב למדי ושוקי הנפט והסחורות קיבלו הזדמנות לתקן למעלה", ציין אנדרו לייבו, אנליסט ב-MF Global מניו יורק.

הזהב סיים גם הוא הערב בעליות שערים כשטיפס 1.2% למחיר אונקיה של 1,182.2 דולר - שיא מחיר של שבועיים. "כסף 'טרי' מושקע בזהב והוא עוזר לו לצאת מהרצועה עליה הצבענו בין 1,085 דולר לאונקיית זהב לבין 1,105 דולר", ציין מיכאל בלומנרוט מדויטשה בנק. עוד נודע כי אחזקותיה של תעודת הסל על הזהב הגדולה בעולם - SPDR הנסחרת בניו יורק - ירדו ב-21.7 טון זהב בינואר 2010 לעומת עלייה של 63.36 טון זהב שנרשמה בתעודה בינואר אשתקד.

מכירות הבתים הקיימים עלו בדצמבר ב-1%, בהתאם לצפי

חצי שעה לאחר פתיחת המסחר פורסם בארה"ב נתון מכירות הבתים הקיימים לחודש דצמבר, אשר הפתיע לטובה כשהצביע על עלייה של 1%, בהתאם לצפי. נזכיר כי בנובמבר נפלו מכירות הבתים הקיימים ב-16.4%.

לעומת דצמבר 2008, עלו מכירות הבתים ב-10.5% בחישוב שנתי. 3 מבין 4 המחוזות העיקריים בארה"ב הצביעו על עלייה בהובלת המערב התיכון, שם עלו המכירות ב-5.2%. במערב נרשמה ירידה של 3.8%.

ב-23:30 לאחר נעילת המסחר יתפרסמו נתוני מלאי הנפט הגולמי של API.

דאו כימיקלים מכה את תחזיות הרווח

יצרנית הממתקים הרשי דיווחה על רווח של 63 סנט למניה, 3 סנט טוב יותר מהצפי. זאת לעומת 59 סנט למניה ברבעון המקביל.

דאו כימיקלים עברה לרווח של 87 מיליון דולר, או 8 סנט למניה, מהפסד של 1.55 מיליארד דולר, או 1.68 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. להוציא אירועים חד פעמיים החברה הרוויחה 18 סנט למניה - מעל תחזית האנליסטים לרווח של 11 סנט למניה. המכירות של החברה גדלו ב-15% ל-12.5 מיליארד דולר.

ווירלפול דיווחה על רווח של 1.24 דולר למניה ברבעון הרביעי לעומת 60 סנט ברבעון המקביל.

UPS דיווחה על רווח של 75 סנט למניה ברבעון הרביעי. החברה צופה כי תרוויח בין 2.7 דולר ל-3.05 דולר למניה בסיכום שנת 2010.

רווחי בריטיש פטרוליום (סימול: BP) עלו ב-68% ל-4.38 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 4.7 מיליארד דולר.

אקסנצ'ר ואורקל יפתחו במשותף פתרונות תוכנה לשימוש בסוכנויות רווחה. פתרונות התוכנה החדשים יכללו תכונות ניהול עומס עבודה, שיתוף פעולה עם לקוחות וביצוע תכניות באופן ממוקד תוצאות.

בונטאן הקנדית (סימול: BNTNF) פרסמה אתמול (ב') הודעה לסוכנויות הידיעות, לפיה קיים פוטנציאל ל"תגלית גז בקנה מידה עולמי" ברשיונות "שרה" ומירה". מדובר בשני רשיונות הסמוכים לתמר 1 ודלית 1, שם כבר נמצא גז. "תמר" ו"דלית" נמצאים בבעלות החברות בשותפות אותה מובילה נובל אנרג'י , ובה גם ישראמקו, דלק קידוחים, אבנר ודור אלון. בונטאן מחזיקה ב-71.625% מ'מירה' ו'שרה', דרך אחזקה של 75% בחברה ישראל-פטרוליום. ישראל פטרוליום מחזיקה באופן ישיר בכ-95.5% משני הרשיונות הללו. מניית בונטאן איבדה אתמול 20.5% וננעלה על 27 סנט למניה.

חברות הפארמה מרכזות עניין

פרולור ביוטק , חברת ביוטכנולוגיה ישראלית-אמריקנית, הודיעה היום על תוצאות חיוביות לניסוי שלב I בבני אדם להורמון הגדילה ארוך הטווח hGH-CTP. באופן רשמי החברה תציג את תוצאות הניסוי ב- 8.2 בכנס הביוטק הגדול בעולם BIO-CEO בניו-יורק. hGH-CTP הינו הורמון גדילה ארוך טווח שפותח בשביל ילדים ומבוגרים בעלי חוסר בהורמון גדילה.

קומפיוג'ן דיווחה על גילוי חלבון חדש לטיפול במחלות אוטואימוניות.

חברת טאואר -ג'אז דיווחה היום כי חתמה על הסכם עם חברת Soitec לפיתוח טכנולוגיה ייחודית ומתקדמת לחיישני מצלמה באיכות גבוהה. פיתוח טכנולוגיית ההארה האחורית (BSI) יאפשר מתן פתרון שלם ומהיר למתכנני סנסורים איכותיים ליישומים בשוק התעשייתי, הרפואי ובתעשיית הרכב. שוק החיישנים בטכנולוגיית ההארה אחורית לתחום המצלמות האיכותיות צפוי להגיע לכ-120 מיליון דולר בשנת 2013.

פרוטליקס הודיעה היום בהמשך להגשת בקשת האישור לרישום תרופה חדשה, ה-NDA עבור טליגלוצראז אלפא לטיפול בחולי גושה, שהוגשה בדצמבר ל-FDA, כי מנהל התרופות והמזון ביקש מידע נוסף המתמקד בעיקר בנושא הוולידציה של תהליך הייצור במתקן הייצור המשודרג של החברה.

תרו הודיעה כי קיבלה אישור סופי של ה-FDA לטבליות Levetiracetam לטיפול בהתקפי אפילפסיה. טבליות Levetiracetam הן הגירסה הגנרית לטבליות Keppra של חברת UCB. מקורות בשוק מעריכים כי היקף המכירות של תרופת המקור בארה"ב בשנת 2009 הסתכם ביותר מ-700 מליון דולר.

פריגו דיווחה על עלייה של 56% ברווח המתואם מפעילות שוטפת ל-65 מיליון דולר שהם 70 סנט למניה - גבוה ב-4 סנט לעומת תחזיות האנליסטים בוול סטריט לרווח של 66 סנט למניה. במונחי GAAP, החברה הרוויחה 53 מיליון דולר, לעומת 24 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2009. ההכנסות עלו ב-8.6% ל-583 מיליון דולר, לעומת 537 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים צפו לחברה הכנסות של 589.6 מיליון דולר, כך שהיא פיספסה את התחזיות.

האנליסט גלעד אלפר מאקסלנס נתן מחיר יעד של 15 דולר למניית אלווריון שצפויה לפרסם את דו"חות הרבעון הרביעי לפני פתיחת המסחר. "לאלווריון יש יכולת לייצר מכירות ברמה די גבוהה אלא שכל עוד מבנה העלויות ימשיך להיות מנופח, החברה לא תייצר רווחים משמעותיים. הנקודה החשובה ביותר היא מהן תוכניותיו של המנכ"ל החדש וכיצד הוא מתכנן לשפר את רווחיות החברה. הערות חיוביות בנושא ובהירות לגבי יכולת החברה לשפר את מבנה העלויות הן לדעתנו המפתח להתנהגות המניה ברבעונים הקרובים", נכתב בהמלצה של של האנליסט.

רדוור דיווחה על רווח של 21 סנט למיה לעומת צפי לרווח של 20 סנט למניה. ברבעון המקביל אשתקד הפסידה החברה 2 סנט למניה.