מהפכה בדרך: כחלון החליט על הקמתה של רשות תקשורת

זאת במקום משרד התקשורת ■ שר התקשורת הורה לרענן את הצעת החוק הממשלתית שאושרה אך הוקפאה ולהכניס בה שינויים בהתאם לשינויים בשוק

שר התקשורת משה כחלון הורה לקדם הקמתה של רשות תקשורת במקום משרד התקשורת. כחלון הביע לאחרונה נכונות להקים רשות תקשורת, אך דבריו נתפסו אז כמס שפתיים בלבד. כעת נודע ל"גלובס" שכחלון קיבל החלטה אסטרטגית שלפיה תקום רשות תקשורת עד תום הקדנציה שלו, ולצורך כך קיים שורה של פגישות ושיחות טלפוניות עם בכירים בשוק התקשורת. עוד נודע ל"גלובס" כי כחלון אף הודיע על כוונתו לראש הממשלה בנימין נתניהו ושוחח עמו על כך.

בשבועות האחרונים נפגש כחלון עם בכירים בשוק התקשורת - מנכ"לים של חברות תקשורת ובכירים בתעשיית ההיי-טק - וביקש לשמוע את דעתם על רשות התקשורת. מרבית הדוברים הביעו תמיכה מוחלטת בהקמתה של רשות תקשורת וכחלון שוכנע שזה הדבר הנכון לשוק.

עוד נודע שהצעת החוק של הממשלה בנושא רשות התקשורת - שכבר אושרה אך הוקפאה - תשמש בסיס, אך יוכנסו בה תיקונים ועדכונים בהתאם לשינויים בשוק.

מה יהיה עם הדואר

במקביל החל כחלון לבדוק את זכויות העובדים במשרד התקשורת עם מעברם לעובדי רשות התקשורת. כחלון מתכוון לרתום למהלך את העובדים, בעיקר בדרגים הנמוכים והבינוניים, ולשתף אותם במהלך.

אחד הנושאים שבהם מתלבט שר התקשורת הוא חברת דואר ישראל. האם דואר ישראל יישאר בפיקוח הרשות לתקשורת שתקום או שהדואר יועבר פיקוח של משרד ממשלתי אחר. כחלון רואה בדואר ישראל פלטפורמה לקידום נושאים חברתיים, הקרובים ללבו.

נושא נוסף שנמצא על הפרק הוא ההחלטה של כחלון להקפיא את המשך ההתעסקות בנושא "ברית המועצות" - מיזוג בין מועצת הכבלים לרשות השנייה. כחלון סבור שהמועצה חייבת להיות חלק מרשות התקשורת והוא בוחן דרכים לשילובה.