ת"א תאסור חניית דו-גלגלי בשדרות: החלה ב"פשיטות אזהרה"

פקחי העירייה רושמים "דו"חות אזהרה" שישללו מהנהגים את הזכות לערער על דו"חות עתידיים בסך 250 שקל ■ העירייה: "הרכבים הדו-גלגליים מפריעים למרחב הציבורי ונאסור חנייתם בשדרות החל ממארס"

בעלי רכבי הדו-גלגלי ברחבי העיר תל אביב, קמו הבוקר (ד') למציאות חדשה וכואבת. ל"גלובס" נודע כי אמש (ג') בסביבות השעה 23:00 צרו פקחי העירייה על השדרות בעיר והחלו לרשום דו"חות חניה לקטנועים ואופנועים החונים לאורך שדרות אלו.

נציין כי מדובר בדו"חות אזהרה ללא קנס. הדוח נסמך על "סעיף 6ד2א לחוק עזר (העמדת רכב וחניתו) התשמ"ד 1983, קוד 38". הנהגים המופתעים גילו את האזהרה הבאה על רכבם: "נהג נכבד, העמדת את רכבך בניגוד לחוקי התנועה. שים לב, זוהי אזהרה בלבד. הקנס הצפוי הוא 250 שקלים".

המשמעות היא כי הדו"ח האמור הוא בגדר אזהרה בלבד, אולם הדו"ח הבא יהיה בעל משמעות כספית - בגובה 250 שקל. ל"גלובס" נודע, כי פקחים שנשאלו לפשר הדבר ציינו שהעירייה החליטה "לנקות את שדרות תל אביב מקטנועים", וכי "דו"חות האזהרה ניתנו כך שבפעם הבאה כאשר הנהג יקבל דו"ח, הוא לא יוכל לערער עליו מכיוון שכבר קיבל אזהרה".

לפי הערכות גסות, ישנם עשרות אלפי בעלי רכבים דו-גלגליים בת"א, כך שמדובר על הכנסה עתידית מכובדת לקופת העירייה. בנוסף, נציין כי בשדרות בתל אביב טרם נמצא פתרון מלא לבעיית החניה של הרכבים הדו-גלגליים.

בתגובה לטענות "גלובס" השיבה עיריית תל אביב, כי היא אכן פועלת נמרצות במהלך חודש פברואר בנתינת דו"חות אזהרה לבעלי קטנועים, וזאת במטרה להרתיע על החניה בשדרות. מהעירייה נמסר, כי "הרכבים הדו-גלגליים מפריעים למרחב הציבורי וכי החל מחודש מארס תאסר חנייתם בשדרה, המהווה מרחב ציבורי. כמו כן, יוצבו שלטים המורים על איסור זה בכניסה לשדרות".

בתשובה לטענות "גלובס" בנוגע לפתרונות החניה לבעלי הדו-גלגלי, אשר בהיעדר פתרון הם ייאלצו להחנות במדרכות כחול-לבן ובכך להוות מטרד לבעלי המכוניות, השיבו בעירייה כי הם פועלים להסדיר זאת בקרנות הרחוב.