קרדן מעניק לטאואר מחיר יעד של 3 דולר למניה

האנליסט ג'יי סריבסטה ממליץ לקנות את המניה ומפרסם תחזיות רווח לשנתיים הקרובות ■ מעריך שהחברה תפעל להקטנת חובותיה לרמה של כ-200 מיליון דולר, אך לא מפרט כיצד

כנס המשקיעים שערכה טאואר בניו יורק בחודש שעבר מתחיל להניב פירות. בית ההשקעות האמריקני קרדן (Chardan) החל לסקר את מניית החברה תוך שהוא מעניק לה המלצת "קנייה" ומצמיד לה מחיר יעד של לא פחות מ-3 דולר למניה - 140% מעל מחירה בשוק כיום. זו הפעם הראשונה שבית השקעות כלשהו חוזר לסקר את טאואר מאז 2008.

תחת הכותרת "ניצבת בפני רווח ברבעון השלישי", כותב האנליסט ג'יי סריבסטה ממחלקת המחקר של צ'נדן, כי "הסיפור של טאואר מורכב". לא מעט משקיעים ישראלים בוודאי מכירים את הסיפור המורכב של טאואר - החל מחובות הענק הרובצים מעל ראשה, דרך ההפסדים הלא פוסקים מאז 1997, ההשקעה המורכבת במפעל Fab2 במגדל העמק, חילופי ההנהלות ועוד. המנכ"ל ראסל אלוונגר, הכריז בחודשים האחרונים בכנסים שערכה החברה, כי היא תעבור סוף סוף לרווחיות במחצית השנייה של השנה.

"אנו מאמינים כי טאואר-ג'אז תעבור לרווחיות כבר ברבעון השלישי ותהפוך לשחקן מוביל בתעשיית ה-foundry ב-2010", כתב סריבסטה. "ב-2009, החברה הוסיפה את אינטרסיל לרשימת הלקוחות שלה (היה זה החוזה הגדול ביותר בתולדות טאואר והיקפו מוערך ב-50 מיליון דולר שייפרסו על פני 10 שנים - ע.ב.י), רשימה הכוללת את RF Micro Devices, וישיי, סקייוורקס ועוד".

האנליסט מציין כי בשעה שמרבית המתחרות של טאואר בתחום מצפות לקיפאון בהכנסות ברבעון הרביעי של 2009 ואף ירידה בהכנסות ברבעון הראשון של 2010, טאואר העלתה את תחזיותיה לרבעון הרביעי ל-98-102 מיליון דולר, קרי צמיחה של 25% בהשוואה לרבעון השלישי של 2009. החברה צופה גם הכנסות של 500 מיליון דול בכל שנת 2010, קרי צמיחה של 67% בהשוואה ל-2009.

אך לצד המחמאות, בבית ההשקעות לא מתעלמים מעקב האכילס של טאואר - החובות. כבר 12 שנים שהחברה לא הרוויחה ולא דולר אחד בלבד והחובות שלה, שנאמדים בכ-416 מיליון דולר ואמורים להיות משולמים החל מ-2011, "ממשיכים להדאיג", כדברי סריבסטה, שמציין גם כי "עד שהחברה לא תוריד את החוב שלה לרמה נורמלית בהשוואה למתחרות בענף, אנו סבורים כי משקיעים יתרחקו מהמניה".

ואולם, באותה נשימה האנליסט מציין, כי "אנו מאמינים שהחברה מתמקדת בהפחתת החוב לרמה של כ-200 מיליון דולר".

בשורה התחתונה, כאמור, סריבסטה מצמיד לטאואר מחיר יעד של 3 דולר למניה. הוא מציין כי המניה נסחרת במכפיל 2 בלבד על הרווח הצפוי השנה ומכפיל 0.4 על ההכנסות ב-2010, קרי בדיסקאונט על המתחרות בשוק. האנליסט מעריך שהכנסות החברה יסתכמו השנה ב-464.8 מיליון דולר ושהיא תרוויח 50 סנט למניה (non-GAAP), וכי בשנה הבאה יסתכמו ההכנסות ב-534 מיליון דולר והרווח הנקי יצמח ל-60 סנט למניה.