העליון הורה לחשוף קלטות ממצלמות האבטחה של משכן הכנסת

הורה להעביר לתנועה לחופש המידע ולעיתונאי חדשות ערוץ 2 עמית סגל קלטות שונות, בהן נראים השרה סופה לנדבר לוקחת עציץ מחדרה של ח"כ רוחמה אברהם, והח"כ לשעבר יחיאל חזן גונב מכונת הצבעה ממחסן הכנסת

בית המשפט העליון הורה היום (ה') להעביר לידי התנועה לחופש המידע ועיתונאי חדשות ערוץ 2 עמית סגל קלטות ממצלמות האבטחה של משכן הכנסת - זאת בתום מאבק משפטי שנמשך 4 שנים. את התנועה לחופש המידע ואת סגל ייצג עו"ד בועז בן-צור.

מדובר בקלטות שצולמו במסדרונות הכנסת, ובהן נראים בין היתר השרה סופה לנדבר לוקחת עציץ מחדרה של ח"כ רוחמה אברהם, וח"כ לשעבר יחיאל חזן (הליכוד) גונב את מכונת ההצבעה "המוח" ממחסן הכנסת. בעקבות פרסום הפרשות הורשעה לנדבר בוועדת האתיקה של הכנסת, ונגד חזן נפתחה חקירה פלילית במשטרה.

"מצער שהכנסת נאבקה במשך שנים נגד יישומו של חוק שהיא בעצמה חוקקה", אמר עמית סגל. "החלטת בית המשפט העליון משמעותה אחת: לחברי כנסת שסרחו אין זכויות יתר על פני עבריינים שנלכדים במצלמות אבטחה של פיצוציות ותמונותיהם מתפרסמות מדי ערב במהדורות החדשות".

יו"ר הכנסת הקודמת, דליה איציק, והיו"ר הנוכחי, ראובן ריבלין, סירבו למסור את הקלטות על-פי חוק חופש המידע. הכנסת ערערה לעליון על החלטה דומה שקיבל בית המשפט המחוזי, אולם הבוקר נאלצה למשוך את הערעור לאחר שהרכב, בראשות הנשיאה דורית ביניש, הבהיר כי לא יתערב בהחלטה.

רועי פלד, מנכ"ל התנועה לחופש המידע, מסר בתגובה: "מצער שהכנסת ניהלה מאבק חורמה כדי למנוע מעיתונאים ומהציבור הליחשף באופן בלתי אמצעי למעשיהם של חזן ולנדבר. אנחנו מקווים שבעתיד הכנסת תאזן באופן שונה בין זכות הציבור אותו היא מייצגת לבין מניעת מבוכה מהנבחרים".