התפתחות דרמטית בבנק פנאן: ציון נתן במו"מ להיות עד מדינה

בחדשות ערוץ 2 דווח כי החשב לשעבר של מכבי תל-אביב יקבל חסינות מהפללה עצמית, ובתמורה ימסור מידע על עבירות מס רחבות היקף שביצעו לכאורה ראשי הקבוצה

התפתחות דרמטית בפרשת "בנק ההשקעות" של מוני פנאן, בדרך להפוך אולי ולכאורה לפרשת מכבי תל-אביב בכדורסל כולה. בחדשות ערוץ 2 דווח הערב (ה') כי הפרקליטות מקיימת משא-ומתן מתקדם עם ציון נתן, החשב לשעבר של מכבי תל-אביב בכדורסל, להסכם עד מדינה.

במסגרת העסקה הנרקמת בין נתן לפרקליטות - הוא יקבל חסינות מהפללה עצמית, ובתמורה ימסור מידע על עבירות מס רחבות היקף שביצעו לכאורה ראשי קבוצת הכדורסל של מכבי תל-אביב.

נתן נחשב לאחד מדמויות המפתח בפרשת "בנק ההשקעות" של מוני פנאן, ואף נחקר פעמיים ברשות המסים בנוגע לעניין. נתן ומוני פנאן היו שותפים בחודשים שלפני התאבדותו של פנאן בחברה שלטענת נתן עסקה בייצוג שחקני כדורסל.

נזכיר כי בסוף ינואר שידר ערוץ 10 סרט על פרשת פנאן, בו דיבר נתן - מי שהיה יד-ימינו ושותפו לעסקים של מוני פנאן - על הפרשה. בתוכנית "המקור" דיבר נתן, ששימש כאמור כחשב הראשי במועדון הכדורסל מכבי תל-אביב במשך 15 שנה, על היקפי החובות שבהם היה נתון פנאן, שהתגלו בספר שמצאו בדירתו של פנאן - "ספר החובות". על-פי הערכה של נתן, רק בספר הזה היקף החובות עומד על כ-40 מיליון דולר.

נתן גם חשף שמות של כדורסלנים, מאמנים ואנשים נוספים בכדורסל שהיו שותפים לפרשה, וככל הנראה בגלל פרטים אלה הרשויות החוקרות את הפרשה רוצות שנתן ישמש כעד מדינה ויחשוף פרטים נוספים על בנק פנאן - ואולי על מכבי תל-אביב בכדורסל כולה.