נכנס לתוקף הסכם הגז בין EMG וחברת חשמל בסך 6 מיליארד דולר

כך דיווחה אמפל של יוסי מימן המחזיקה ב-12.5% מחברת הגז המצרית ■ היקפו של החוזה הסופי לאספקת גז לחברת החשמל מוערך בכ-42 BCM ■ נזכיר כי חברת החשמל הסכימה לייקור מרכיב הגז ב-40%

חברת אמפל שבשליטת יוסי מימן דיווחה היום (א') כי ההסכם בין חברת הגז המצרית EMG בה היא מחזיקה ב-12.5% וחברת החשמל הישראלית - נכנס לתוקפו, לאחר שהחברה קיבלה את כל האישורים הנדרשים להסכם הגז החדש עליו חתמו השתיים ב-17 בספטמבר.

היקפו של החוזה הסופי לאספקת גז לחברת החשמל מוערך בכ-42 BCM ושוויו הכלכלי עומד על כ-6 מיליארד דולר.

נציין כי במסגרת ההסכם שנחתם בספטמבר, חברת החשמל הסכימה לייקור מרכיב הגז ב-40% אך במקביל תפחית את התחייבותה מראש לרכישת הגז (Take or Pay- תשלום מראש עבור כמויות הגז גם אם לא נצרך בפועל) בשיעור דומה לעליית מחיר הגז.

פתיחת ההסכם עם חברת החשמל והעלאת המחיר בו אינו העסקה היחידה שביצעה חברת הגז המצרית במשק הישראלי בתקופה האחרונה. בחודש ינואר דווח כי EMG תספק גז בסך של 60 מיליון דולר לחברת מכתשים אגן. כמו כן דיווחה EMG באוקטובר על חתימת 3 הסכמים למכירת גז טבעי לתחנות הכוח של אדלטק, בהיקף של 1.3 מיליארד דולר.

EMG הינה חברה פרטית הרשומה במצרים, ומשמשת כספקית הגז הטבעי השנייה בישראל. החברה מוחזקת בידי חוסיין סאלם (28%), PTT התאילנדית (25%), סם זל ודיוויד פישר (12%), קבוצות מרחב ואמפל שבשליטת מימן(20.6%), משקיעים מוסדיים (4.4%) וכן ממשלת מצרים (10%).