קבוצת הלמן-אלדובי מצטרפת לחגיגת חיפושי הגז והנפט

מדובר בפעילות נפרדת של השניים שלא תהיה חלק מבית ההשקעות ■ קרנות הפנסיה, הגמל וקרנות הנאמנות של הקבוצה לא ישקיעו בשותפות החדשה ■ השניים שוקלים להנפיק את השותפות בבורסה

רוני הלמן ואורי אלדובי מבעלי קבוצת הלמן אלדובי מקימים בימים אלה שותפות חדשה לחיפושי גז ונפט. השותפות תצטרף ל-9 שותפויות הפועלות בתחום בארץ.

מדובר בפעילות נפרדת של השניים שלא תהיה חלק מבית ההשקעות. בהלמן-אלדובי מדגישים כי בהמשך להחלטה האסטרטגית הקיימת בקבוצה מיום היווסדה שלא להשקיע לעמיתים במוצרים פיננסיים של חברות שונות בקבוצה, גם במקרה זה קרנות הפנסיה, הגמל וקרנות הנאמנות של הקבוצה לא ישקיעו בשותפות החדשה.

"תחום חיפושי הגז והנפט תפס בתקופה האחרונה תאוצה עם גילויי מרבצי הגז הגדולים בים והגילויים החדשים בקידוחים השונים וההשקעה בתחום הפכה ל"בון טון"", נמסר מהחברה.

כזכור, בהנפקה שביצעה רציו לפני כשנתיים רכשה הקבוצה מיליארד כתבי אופציות ליחידות השתתפות במחיר של 0.02 אג' ליחידה. האחזקה מומשה לאחר שנה וחצי במחיר של 4 אג' המהווה רווח של כ- 20,000%.

ב-2008 הקבוצה קיבלה החלטה להשקיע במספר חברות אחזקה בהן דלק אנרגיה של יצחק תשובה, השולטת בדלק קידוחים ואבנר (המחזיקים ברישיונות "תמר" ושטחים נוספים). בינואר 2009 כאשר התפרסמה תגלית "תמר" הקבוצה הייתה בעלת המניות הגדולה ביותר אחרי תשובה.

השניים שוקלים להנפיק את השותפות החדשה בבורסה.