פייזר נלחמת בזייפנים: תשווק ויאגרה בישראל דרך האינטרנט

מנכ"ל פייזר ישראל: "מתוך כ-40% בני 40 ומעלה עם בעיה כלשהי בתפקוד המיני, רק 17% מטפלים היום בבעיה בתרופות מרשם. כך נפרוץ את מחסום הבושה" ■ השיווק ייעשה כנגד סריקה או שליחה בפקס של מרשם רופא

חברת פייזר הודיעה היום (א') על צעד שיווקי יוצא דופן בישראל. לראשונה, תרופת הויאגרה לטיפול באין-אונות תשווק באופן חוקי ורשמי לגמרי באינטרנט - עדיין במרשם רופא בלבד, אך ללא צורך במפגש הפיזי עם הרוקח.

זו הפעם הראשונה שתרופת מרשם נמכרת בישראל דרך האינטרנט. קיימים בארץ בתי-מרקחת אינטרנטיים, אך הם מוכרים רק תרופות ללא מרשם.

פייזר נוקטת במהלך הזה כצעד אחד במלחמה רבת-פנים שלה עם זייפני התרופות, הפועלים בין היתר דרך האינטרנט כשהם מתחזים לנציגים של פייזר. החברה נלחמת בזיופים הן במישור ההסברתי והן יחד עם המשטרה, אך בהצלחה מוגבלת.

"מסקר שערכנו, רק 12% מהאוכלוסייה יודעים כי ויאגרה הנרכשת באינטרנט היא מזויפת. הרוב חושבים שהמדובר בויאגרה אמיתית, שרק נמכרת בערוצי הפצה לא חוקיים", אומרת עופרה פיינמסר, מנכ"ל פייזר ישראל.

לכך יש הלכות חמורות. פיינמסר מספרת כי לאחרונה נפטר בבית-החולים קפלן אדם שצרך ויאגרה מזויפת. "בדמו נמצאו רמות גבוהות של ברזל", היא מספרת, "בתרופות המזויפות שמים כל דבר".

אלא שהישראלי אוהב את הרכישה באינטרנט על חשבון בית-המרקחת - כך עולה מסקרים ומן ההתנהגות בפועל. "גם מי שכבר יש בידיהם מרשמים, לעיתים לא ממלאים אותם דרך הקופות, וכנראה שהם קונים את המוצר בדרכים עקיפות ולא חוקיות, מבלי לדעת זאת. אחרים הולכים בכוונה לקופו- חולים מרוחקות ופרטיות, גם אם זה עולה להם יותר מאשר בקופת החולים שלהם", אומרת פיינמסר.

כשהבינו בפייזר כי ההסברה נגד האינטרנט אינה מצליחה וכי הישראלים אוהבים לקנות כך, הוחלט על המיזם הנוכחי, שהינו מיוחד לישראל.

לגברי פיינמסר, "עדיין הכרחי להיפגש עם הרופא כדי לקבל מרשם, אך המפגש נעשה בחדר סגור, והרופאים מנוסים ומוכשרים בשיחה עם פציינטים על התחום הזה ודיבובם. לכן המכשול החמור יותר הוא עדיין בית-המרקחת".

* איך תוודאו כי זייפנים לא מחקים את האתר שלכם?

"האתר הוא מאובטח כמו שפייזר יודעת, והוא יישא חותמת של משרד הבריאות. הרופאים ידעו להפנות את החולים לאתר הנכון, וגם קמפיינים מטעמנו ובמדיה יעזרו בכך, בגבולות השיווק החוקי של תרופות בישראל".

באתר, www.original-pill.co.il, יכוונו הרוכשים לבתי-מרקחת אינטרנטיים, שם יוכלו להזמין ויאגרה מקורית תוך סריקה או שליחה בפקס של מרשם רופא. התשלום יבוצע באמצעות כרטיס אשראי. תוך 48 שעות מרגע ההזמנה הויאגרה תגיע לבית הרוכש באמצעות שליח ובמעטפה דיסקרטית.