משרד המשפטים האמריקני לא מרוצה מפרויקט הספרים של גוגל

השינויים שהכניסה גוגל בהסכם בינה לבין גילדת הסופרים והתאחדות המוציאים לאור בארה"ב לא מספקים את משרד המשפטים האמריקני, שהודיע כי אלה אינם נותנים מענה לסוגיות הגבלים עסקיים וזכויות יוצרים שונות

השינויים שהכניסה גוגל בהסכם בינה לבין גילדת הסופרים והתאחדות המוציאים לאור בארה"ב לא מספקים את משרד המשפטים האמריקני, שהודיע ביום חמישי האחרון כי אלה אינם נותנים מענה לסוגיות הגבלים עסקיים וזכויות יוצרים שונות. בכיר במשרד המשפטים הוסיף כי "הם אמנם עשו שינויים מרחיקי לכת, אך אלה עדיין אינם עונים על דרישותינו".

ההסכם שבו מדובר נחתם בין גוגל לבין הגילדה כדי לאפשר לענקית החיפוש המקוון להוציא אל הפועל פרויקט שאפתני, במסגרתו תיצור ספרייה מקוונת רחבה שתאפשר גישה לכותרים רבים באמצעות מנוע החיפוש שלה. בשנה שעברה החליט משרד המשפטים האמריקני שלא לאשר את ההסכם, ובעקבות כך נערכו בו מספר שינויים.

כעת מתברר כי לפי משרד המשפטים, השינויים הללו, נוסף על בעיות זכויות היוצרים וההגבלים העסקיים שנותרו בעינן, מהווים פתח עבור גוגל למודל עסקי עתידי יותר מאשר פתרון למחלוקות שהועלו.

משרד המשפטים מבקר את הסעיף בהסכם המחייב את הסופרים להביע התנגדות להעלאת יצירותיהם אל הרשת אם אינם מעוניינים בכך, במקום לפעול בדרך ההפוכה ולקבל את אישורם לכך. בנוסף, מתח המשרד ביקורת על כך שהאינטרסים של בעלי זכויות היוצרים על "יצירות מיותמות", שיוצריהן אינם ידועים או אינם ניתנים לאיתור, וכן יצירות של סופרים זרים, לא זכו לייצוג הולם בהסכם. שימוע בעניין ייערך ב-18 בפברואר.

מגוגל נמסר בתגובה כי "אנו מצפים לשימוע בו נוכל להכיר את חוות-הדעת של השופט הממונה, וכן להציג את עמדתנו".