3 עסקאות נוספות לסאנדיי בעלות המוערכת ב-650 מיליון שקל

תקים מערכות בהיקף ייצור כולל של 36 מגוואט ב-3 יישובים חקלאיים בנגב ■ סנאדיי: "צבר העסקאות שלנו מגיע במצטבר ל-2 מיליארד שקל"

שלוש עסקאות חדשות ליזמית האנרגיה הסולארית סאנדיי בתחום המערכות הבינוניות בדרום הארץ. בעלי הקרקעות הם קיבוץ חולית והמושבים ניר משה ופעמי תש"ז אשר בנגב, בהם יוקמו מערכות בהיקף מצטבר של 36 מגוואט מותקן. העלות המוערכת של שלושת ההפרוייקטים היא 650 מיליון שקל.

המערכות יקומו על פני שטח של כ-600 דונם בשלושת הפרויקטים. בקיבוץ חולית מדובר בקרקע תעשייתית בתוך הקו הכחול (כלומר היישוב עצמו, "בתוך הגדר"), מה שמקל את הסבת הקרקע לייעוד של הפקת אנרגיה סולארית. בניר משה ובפעמי תש"ז מדובר בקרקעות חקלאיות וצמודות דופן, שנמצאות במשבצת הקבועה של המושבים. כלומר, משויכות למושב ואינן שכורות באופן זמני מהמנהל. עפ"י ההמלצות לאמות המידה הסטטוטוריות, ניתן יהיה להקים מערכות רק בתוך משבצות קבועות של יישובים.

הודעה זו של סאנדיי מצטרפת להודעות מהחודש האחרון על שתי עסקאות בהיקף מצטבר של 200 מיליון שקל. האחת בקיבוץ צאלים להקמת תחנת כוח פוטו-וולטאית בהספק של 5 מגוואט על מאגר המים שבשטח הקיבוץ, בעלות הקמה המוערכת בכ-100 מיליון שקל. לפי ההסכם, לקיבוץ צאלים יש האופציה להשתתף במימון המערכת ולהגיע להחזקה של עד 50% בתחנת הכוח. כמה ימים קודם לכן דיווחה סאנדיי על עסקה להקמת מערכת בינונית נוספת בשטח מחצבה נטושה במושב יד נתן, על פני 130 דונם ובעלות הקמה מוערכת של כ-100 מליון שקל.

מסנאדי נמסר כי היקפו של צבר הפרויקטים של החברה הוא 104 מגוואט, בהשקעה מצטברת של 2 מיליארד שקל.