תחילת המהפכה? 2% מפאנל הפיפל מיטר עברו ל-DTT

המשמעות של השינוי היא שהמשפחות הללו צופות אך ורק בערוצים 2, 10, 1, 33 ו-99 - ותורמות בכך למגמת עליית הרייטינג הנמדד בערוצים אלה

12 משפחות מתוך 580 המרכיבות את פאנל מדידת הרייטינג עברו לשידורי ה-DTT (החבילה הדיגיטלית) - כך נודע ל"גלובס". מדובר בכ-2% מסך הנמדדים, המהווים מדגם מייצג של כלל משקי-הבית הצופים באוכלוסייה.

המשמעות המיידית של השינוי היא שאותן 12 משפחות צופות אך ורק בערוצים 2, 10, 1, 33 ו-99 ואינן חשופות לשידורי כבלים או לוויין. בכך הן תורמות למגמת עליית הצפייה ברייטינג הנמדד בערוצים אלה.

עוד נודע כי לאחר בדיקה שערכה הוועדה למדרוג הוחלט לא לשנות את הפאנל בעקבות השינוי בהרגלי הצפייה של אותם משקי-בית, וכן הגיעו למסקנה כי מדובר בנתון שמשקף את אופי הצפייה בכלל האוכלוסייה. הנתונים, המהווים אסמכתה ראשונה מסוגה לחדירת מערך "עידן +", מגיעים עוד לפני שהחל שלב שיווק הממירים החדשים ולפני שהוסדרה איכות הקליטה ברחבי הארץ.

פאנל מדידת הרייטינג, המכונה "פיפל מיטר", מורכב מ-580 משפחות ממגזרים שונים באוכלוסייה, בהרכבים שונים. גם אחוז המנויים ביניהן לחברות השונות אמור להיות יחסי לכלל האוכלוסייה.

מגמת המעבר ל-DTT אמורה להטריד את חברות הכבלים והלוויין, לאור העובדה כי השירות עשוי להוות פלטפורמה בפני עצמה, ולא רק לשרת משקי-בית שלא היו מחוברים עד כה לטלוויזיה מסיבות כלכליות, כפי שהעריכו במשרדי הממשלה מלכתחילה.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, אמר בתגובה כי "אכן כ-12 בתי-אב רכשו ממיר דיגיטלי 'עידן +' והצטרפו באופן עצמאי ואקראי. בעתיד, בתי-אב עם ממיר דיגיטלי יהיו חלק מהפאנל, וצפייתם תימדד על-פי חלקם היחסי. עניין זה מלמד על החדירה של 'עידן +' באופן טבעי בכלל האוכלוסייה".

בוועדה למדרוג סירבו להגיב לדברים.