יזם חדש בהוליווד: סעדי קדאפי ישקיע בהפקת סרטים

בנו של שליט לוב הוא המשקיע העיקרי בנצ'ורל סלקשן, שתשתתף במימון הסרט "הניסוי" עם זוכי האוסקר אדריאן ברודי ופורסט וויתאקר

יצרניות משקאות קלים, יצרניות מוצרי חשמל יפניות ואילי נפט השקיעו בתעשיית הסרטים ב-10 השנים האחרונות, לאחר שנשבו בקסמה של הוליווד. לרשימת המשקיעים הללו ניתן כעת להוסיף גם את שמו של סעדי קדאפי, בנו של שליט לוב מועמר קדאפי.

קדאפי הבן הפך למשקיע לאחר שהזרים מימון לסרט "הניסוי", שבו אמורים לככב צמד שחקנים זוכי אוסקר, אדריאן ברודי ופורסט וויתאקר.

קדאפי הוא משקיע המניות העיקרי של נצ'ורל סלקשן, אחת החברות המשתתפות בהפקת "הניסוי". לנצ'ורל סלקשן תקציב של 100 מיליון דולר להשקעות בסרטים.

תעשיית הסרטים עושה מאמצים נואשים לגייס מימון חדש, לאחר שחברות הפרייבט אקוויטי וקרנות הגידור, שחלשו על תחום המימון להפקות קולנוע בשנים האחרונות, יצאו מהתעשייה בחיפזון בעקבות המשבר הפיננסי.

"בתקופה שבה המימון התייבש באמת עבור מרבית חברות הסרטים, אנחנו מסוגלים לגרום לדברים להתרחש", אמר מטי בקרמן, מנכ"ל נצ'ורל סלקשן.

החברה תשקיע בסרטים שתקציבם כ-15 מיליון דולר, ובקרמן ציין כי היא שוקלת להשקיע גם בפרויקטים שעלותם מגיעה ל-40 מיליון דולר.

עלות "הניסוי", שאותו מממנת החברה יחד עם אינפרנו דיסטריביושן, תגיע ל-12 מיליון דולר. הסרט השני שבו משקיעה נצ'ורל סלקשן הוא "בידוד", בכיכובה של אווה אמורי, בתה של זוכת האוסקר סוזן סרנדון.

בקרמן, שבעבר החזיק בתפקיד ניהולי בתעשיית המוזיקה, ביקר אשתקד במזרח-התיכון כדי לגייס הון לקרן מימון הסרטים שלו. הוא מצא במהירות שותף שאיתו יש לו שפה משותפת: קדאפי. בקרמן מתאר את סעדי קדאפי כ"חובב סרטים אמיתי".

בלי פוליטיקה

בגלל המתח ששרר בעבר בין לוב למערב, מודע בקרמן לכך שהשקעותיו של קדאפי בהוליווד עלולות לעורר מחלוקת. "דיברנו על זה בפתיחות רבה מאוד", סיפר בקרמן. "אבל אנחנו מנסים ליצור מוצר מסחרי טוב, שאין לו שום נגיעה לפוליטיקה וששייך יותר לתחום של עשיית סרטים גדולים".

הוליווד מגלה עניין גובר במזרח-התיכון, אך משקיעים פוטנציאליים נוקטים זהירות, ומבול הכסף המצופה מהאזור עדיין לא התממש. חברת וורנר ברדרס חתמה על עסקה בת מיליארד דולר עם ממשלת אבו-דאבי לפני שנתיים, אך התוכנית להפקת סרטים במימון משותף עדיין לא הניבה פירות רבים.

"המשקיעים מתייחסים בזהירות להבטחות המתוקות האופייניות להוליווד - תן לי 300 מיליון דולר ואני אחזיר לך 5 מיליארד דולר", אמר ברקמן. "צריך להסביר את העסק באופן מדויק".