זינוק של 72% בצריכת הווידיאו בסלולר במחצית השנייה של 2009

כך עולה מממצאי דו"ח תנועת האינטרנט ברשתות סלולריות של אלוט תקשורת ■ הגידול בצריכת רוחב הפס ברשתות הסלולר בעולם נובע בעיקר מגידול משמעותי בשימוש באפליקציות כמו YouTube וסקייפ

גידול חד של 72% נרשם בצריכת רוחב הפס בשירותי תעבורת מידע (Data) ברשתות הסלולריות בעולם במחצית השנייה של 2009 - כך עולה מממצאי דו"ח תנועת האינטרנט ברשתות סלולריות של חברת אלוט תקשורת שמתפרסם היום (ב').

הגידול בצריכת רוחב הפס ברשתות הסלולר בעולם נובע בעיקר מגידול משמעותי בשימוש באפליקציות כמו YouTube וסקייפ.

אלוט תקשורת, המתמחה בטכנולוגיה לניתוח ואופטימיזציה של תעבורת מידע באינטרנט, מאתרת באופן קבוע את התנועה באפליקציות ה-IP (פרוטוקול האינטרנט) בעולם ואת הגידול בשימוש שנעשה בהן. לצורך הכנת דו"ח תעבורת המידע באינטרנט ברשתות הסלולר, אוספת החברה מידע מלקוחותיה שמטפלים ב-180 מיליון לקוחות.

הממצאים מעניינים, אם כי לא מפתיעים. צמיחת האינטרנט הסלולרי היא הדבר הבא. חברות הסלולר בעולם ובארץ מבינות זאת היטב, ונדרשות להשקיע משאבים רבים ברשתות כדי לעמוד בביקושים וכדי לספק חווית לקוח טובה.

כאן המקום להזכיר כי ישראל נמנית על המדינות בהן השימוש באינטרנט הסלולרי אמנם נמצא בצמיחה, אבל לא באותו קצב כמו אצל המדינות המובילות. הסיבה לכך ברורה: המחירים גבוהים מדי כי חברות הסלולר שולטות בתוכן. במילים אחרות - לא נהוגה הפרדה מבנית בשוק הסלולר כמו שהיא נהוגה בשוק הנייח.

סיבה נוספת היא שהפורטלים הסלולריים הם אבן-נגף בדרך להרחבת עולם התוכן והגברת השימוש. כשהחברות בישראל שולטות בפורטל ומנתבות את הלקוחות באמצעות תרגילים שונים לצרוך את התוכן בפורטל שלהם, התוצאה היא הרבה רווחים לכיסי החברות, ופחות עניין לציבור.

הדו"ח מלמד כי האפליקציה בעלת שיעור הצמיחה הגבוה ביותר ברשתות הסלולר (במונחי היקף שימוש) ממשיכה להיות העברת קובצי וידיאו: השימוש באפליקציה זו גדל ב-99% במחצית השנייה של 2009. הנתון כולל שימוש של מנויי הסלולר באתרי הרשתות החברתיות ושיתוף קובצי וידיאו, באתרים כמו מייספייס, YouTube, Hulu וכדומה.

ברשתות הסלולר רחבות הפס נרשמה צמיחה של כ-50% ביישום זה במחצית השנייה של השנה. הגלישה לאתר YouTube אחראית על 10% מסך צריכת רוחב הפס בשירותי הסלולר בעולם בתקופת הדו"ח. ניצול רוחב הפס ברשתות הסלולר לצורך גלישה בפייסבוק זינק ב-180% במחצית השנייה של 2009.