"יש לחזק את מערכת הביקורת הפנימית בגופים הציבוריים"

"אם לא נעשה כן, נמשיך לראות חברות גדולות שחשופות לכשלים, הונאות, מעילות ומעשים חמורים" - כך טוען נשיא לשכת המבקרים הפנימיים, שלמה קלדרון, בהתייחס לחקירת רשות ניירות ערך בפרשת פסגות

"אם מקבלי ההחלטות במדינה לא יחזקו את מערכת הביקורת הפנימית בגופים הציבוריים, נמשיך לראות חברות גדולות שחשופות לכשלים, הונאות, מעילות ומעשים חמורים" - כך טוען נשיא לשכת המבקרים הפנימיים, שלמה קלדרון, בהתייחס לחקירת רשות ניירות ערך בפרשת פסגות.

לדברי קלדרון, "לשכת המבקרים הפנימיים התריעה לא אחת בעבר, וממשיכה להזהיר, על אוזלת-היד וחוסר המעש של הגורמים האחראים במדינה, ובמיוחד בחברות הממשלתיות, בכל הנוגע לחיזוק ועידוד מערכי הביקורת הפנימית והמבקרים הפנימיים בחברות ציבוריות. חברה הנסחרת בבורסה ומשתמשת בכספי הציבור, שמשקיע בה את קופות הפנסיה שלו, חייבת בביקורת פנימית שתתריע בשער. הביקורת חשובה לא פחות מהשגת המטרות הכלכליות של החברה".

קלדרון הוסיף כי בחברות ציבוריות רבות בישראל, גרעין השליטה של הציבור נע סביב ה-75%, ומי שצריך להגן על הכספים הללו הם המבקרים הפנימיים.

לדבריו, "מה עוד צריך לקרות על מנת שמקבלי ההחלטות במדינה יגדילו את משאבי הביקורת הפנימית בגופים הללו ויחזקו אותם? במקום לתת כוח למבקרי הפנים בחברות הציבוריות, היעדר הרגולציה מאפשר לחברות רבות להעסיק מבקר בהיקף העסקה זניח ביחס לפעילויות החברה, או שלא להעסיק מבקר בכלל, וברשות החברות הממשלתיות מנסים להצר את צעדיהם של המבקרים הפנימיים על-ידי הגבלת כהונתם, כדי שיהיה ניתן להחליף מבקר שלא מיישר קו עם הדירקטוריון או המנכ"ל".