מסודה לנדל"ן: משפחת מוריס משקיעה בחברת אנגל אירופה

מש' מוריס היא מייסדת חברת סודה קלאב ■ מציעה לבעלי האג"ח של חברת הנדל"ן לרכוש מידיהם את החוב תמורת 10 מיליון אירו במקום חוב של 350 מיליון שקל

דייויד מוריס ואביו קונרד מוריס, מייסדי חברת סודה קלאב, הגישו הצעת רכש למחזיקי האג"ח בחברת אנגל אירופה , כך נודע ל"גלובס". המשפחה היהודית הבריטית, המיוצגת בישראל על ידי עו"ד יהודה רווה, מציעה לשלם למחזיקי האג"ח 10 מיליון אירו תמורת החוב שלהם בהיקף של 350 מיליון שקל.

משפחת מוריס תעמיד במקביל הלוואה של 5 מיליון אירו הלוואה שתשמש הלוואה לפעילות השוטפת של חברת הבת, אנגל משאבים. משפחת מוריס העמידה תנאי להסכם והוא שלפחות 76% ממחזיקי האג"ח יענו להצעת הרכש - השקעה מינימאלית של 7.6 מיליון אירו.

החוב יומר למניות של החברה והתשלום למחזיקי האג"ח יבוצע בשני תשלומים בתוך שנה. בנוסף, מציעים המשקיעים החדשים למחזיקי האג"ח לקבל 25% מהמניות של מוריס - כך שבמקרה של היענות של 76% יוחזרו למחזיקי האג"ח 19% מהמניות.

אנגל אירופה היא חברה בת של קבוצת אנגל, הנמצאת בשליטת אזורים של שעיה בוימלגרין. כל החברות בקבוצת אנגל נקלעו למשבר קשה והן מנהלות מלחמת הישרדות בחודשים האחרונים במטרה להגיע להסדר חוב עם הנושים.

קבוצת סודה-קלאב היא קבוצה בינלאומית, שמשרדיה הראשיים בהולנד, רוב הייצור נעשה בישראל והפיתוח בבריטניה. הקבוצה נוסדה בשנת 1990 על ידי אנשי העסקים מבריטניה וישראל - פיטר וייסברג וקונרד מוריס. סודה-קלאב עוסקת בייצור ושיווק מכשירים להכנת משקאות מוגזים וכן, מיכלי גז, בקבוקים ותרכיזים.